Testy

Dostosuj

Testy

Nie pozostało mi nic innego jak przetestować brzmienie Aero 5.1 za pomocą doskonałego przyrządu pomiarowego - ludzkiego ucha.


MUZYKA

Włożyłem krążek Jean Michele Jarre – o dziwo - o nazwie „Aero” do napędu DVD komputera zaopatrzonego w kartę dźwiękową Audigy i usłyszałem coś, co trudno opisać – w pozytywnym tego wyrażenia znaczeniu. Pierwsze 20 minut to szczególny odlot. Otaczająca mnie zewsząd przestrzeń delikatnych i wysublimowanych dźwięków, mięsista i dobrze zaznaczona scena oraz idealnie dopasowane środowisko robią piorunujące wrażenie. Poczułem się, jakbym był w środku całego przedstawienia. - identyczne wrażenie nachodziło mnie podczas sesji z kawałkami nagranymi na CD. Sprawdziłem jeszcze, czy stereo na wieży Hi-Fi nie jest aby czasem niskiej jakości. Dziwne myśli się cisną do głowy, gdy ma się na testach słuchawki 5.1, jakieś STEREOtypy. A stereo na Aero 5.1 w nie ma się czym wstydzić. Tony od wysokich po niskie są wyraźne i dobrze słyszalne.


FILMY

Następnie zabrałem się za odpoczynek z „Matrixem” na DVD. Ta megaprodukcja braci Wachowskich obfituje w ciekawe sceny pod względem przestrzenności. Kule świszczą raz z prawej, raz z lewej. I tak też je słychać. Wydarzenia z ekranu pokrywają się z tym, co słyszymy w słuchawkach. Bass jest dobrze zaznaczony, precyzyjny, kontrolowany. Nie dominuje, nie narzuca się, co wpływa na uwypuklenie przestrzenności. Swoje wrażenia potwierdziłem dodatkowym seansem, tym razem z serią „The Lost” na PC. Wyniki były identyczne – kierunki zgadzają się, szum fal dobiega od strony morza. Harmonia, wysoka jakość i Mr. Eko ginie w... Oj, czyżbym powiedział zbyt wiele?


GRY

Naraziłem się na lincz fanów „Zagubionych”, więc skryłem się w świecie Quake II. Tak, tak. Nie pomyliłem się wcale, bo nie testowałem 5.1, którego ta kultowa gra nie obsługuje. Mój zamysł był inny: starałem się sprawdzić wyraźność dźwięku emitowanego przez Aero w grach. W tym celu przesiadłem się nawet na kartę dźwiękową bez obsługi dźwięku przestrznnego. Użyłem odpowiedniej przejściówki i rzuciłem się do walki. Niezwykłe było moje zdumienie, kiedy słyszałem rejony QDM1, których nie powinienem. Praktycznie non-stop korzystałem ze swoistej echolokacji nasłuchując, co zbiera mój rywal. Kiedy słyszałem plusk, wskakiwałem do wody z railgunem lub machinegunem i dokonywałem egzekucji.

Po pewnym czasie brakowało mi dźwięku przestrzennego, dlatego postanowiłem wrócić do Audigy. Jednak los był nieco łaskawszy i u znajomego „katowałem” dwa dni kartę dźwiękową Creative X-Fi Gamer (Nie opiszę różnicy pomiędzy tymi. „dźwiękówkami”, ponieważ zabrałbym sobie ciekawy temat na kolejną recenzję). Odpaliłem 1vs1 w Quake IV, potem 3vs3 w Counter-Strike na serwerze prywatnym. Na koniec przyszedł czas na wnioski. Rywala lokalizowałem bez trudu. Dźwięk był czysty, wyraźny i głośny. Nie tłumiły go nawet hałasy ludzi oglądających mecz GKS BOT Bełchatów vs Wisła Kraków - Aero 5.1 emitujące dźwięk nie wpuszczają nic do swej zamkniętej konstrukcji. Przy czym mikrofon spisywał się bardzo dobrze.



Wstęp | Słuchawki - Opis | Dane techniczne | Testy | Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1098 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2020

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.