Komunikatory VoIP

Dostosuj

Komunikatory VoIP

Skype

Odtwarzanie głosu ludzkiego nie stanowi dla produkowanych obecnie słuchawek żadnego wyzwania, tak więc w tym dziale skupimy się wyłącznie na działaniu zintegrowanego z zestawem Logitecha mikrofonu, aby przetestować jego wydajność w popularnych aplikacjach wykorzystujących technologię VoIP. Na pierwszy ogień idzie Skype, czyli komunikator internetowy oparty na technologii peer-to-peer. Produkt Logitecha nie sprawia żadnych problemów podczas konfiguracji, która w przypadku tej aplikacji jest praktycznie zerowa, wystarczy podłączyć słuchawki do aktywnej karty dźwiękowej, lub skorzystać z załączonej zewnętrznej karty podłączanej do portu USB. Podczas połączenia, nasz rozmówca nie będzie miał problemów ze zrozumieniem tego, co mamy do powiedzenia. Mikrofon praktycznie nie tłumi odgłosów otoczenia, co można uznać za zaletę podczas rodzinnych pogaduszek, kiedy kilka osób jednocześnie przebywa przed monitorem.

skype_568.jpg
Skype i Logitech Digital Precision PC Gaming Headset, współpracują bez najmniejszych problemów.


TeamSpeak

TeamSpeak jest programem, który swoim użytkownikom często sprawia rozmaite problemy w kwestii optymalnej konfiguracji. Na szczęście podczas testów ze słuchawkami Logitecha, TeamSpeak nie był zbyt kapryśny i udało się go pomyślnie skonfigurować, unikając efektu echa. Jakość dźwięku zbieranego przez mikrofon była poprawna, co prawda nie był tak czysty, jak podczas korzystania ze stojącego mikrofonu Unitra, jednak pozbawiony był szumów i przesterowań występujących generowanych przez tańszy produkt Manty.


Ventrilo

Aplikacja niegdyś popularna głównie wśród graczy RTS i MMORPG, ostatnio zdaje się wypierać konkurencyjnego TeamSpeaka. Główne zalety "Venta" to wysoka jakość dźwięku przy relatywnie niskim obciążeniu łącza internetowego i procesora oraz nieskomplikowana obsługa. Testując współpracę zestawu Digital Precision z tym komunikatorem, nie miałem problemów ze sprzężeniami, ale mój głos był wyraźnie cichszy od reszty użytkowników kanału, a mikrofon dość dobrze wyłapywał dźwięki pochodzące z telewizora grającego w sąsiednim pokoju. Chyba łatwo się domyślić, że nie wróży to dobrze na imprezy LAN-owe, gdzie mikrofon powinien wyraźnie zbierać głos użytkownika, jednocześnie tłumiąc odgłosy dobiegające z otoczenia.

ventrilo_568.jpg
Basshunter - Vi sitter i Ventrilo och spelar DotA


Wstęp | Gry | Muzyka | Filmy | Komunikatory VoIP | Konstrukcja | Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5062 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.