Hełp !!!

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
PiWo5z

2004-03-03 11:43:24

Chciałbym się dowiedzieć jak można w quaku 3 zgrac obraz i dzwięk ??
Wiem jak sam obraz cl_avidemo "20" ale jak z dzwiękiem ??

__

Użytkownik
ziel1na

2004-03-03 15:25:44

metoda jeszcze z czasow gracza by tobik:
1. cos tam :D
2. Sprzęta:

Abyś nie popadł w zbyt nagłą dezorientacje, skleciłem listę rzeczy, które powinny się przydać:

HypeCcam 1.60.02 - ten program zgrywa wyznaczony przez Ciebie kawałek ekranu (w naszym przypadku będzie to okno mQwcl'a, w przypadku Shoguna wolny kawałek pulpitu) do formatu Avi.

DivX 3.22b/4.21b - bez wątpienia są to codeci DivX'a :), którymi skompresujesz to co zgra HyperCam (jeśli masz te codeci albo chcesz użyć innego, to luz).

VirtualDub 1.47 - tego cacy programu użyjesz do babrania się w tym, co wypluje HyperCam (chyba, że będziesz kompresował klatki w locie, o czym później). Z racji tego, że jest ogólnie znany, nie będę opisywał zbyt szczegółowo co i jak.


3. Rozgrzefka:

Warto wyłączyć w tym momencie wszystko, co niepotrzebnie obciążą procka (cooler, monitor), zadbać o demko w formacie i grzecznie odpalić demo z waszymi leet fragami. Polecam ustawienia w High Detals, zabawę z r_gamma i cg_ThirdPerson i co wam tam do łba wpadnie ...
Odpalasz demko i patrzysz, czy wszystko gra. Odpalamy HyperCama i ustalamy parę rzeczy (to czego tu nie ma, ma zostać jak jest of koz):
a) Screen Area:
- Select Window: klikamy okno z Q3
- Show Flashing Rectangle when Recording: 0
- Show Flashing Rectangle when Paused: 0
- Hide HyperCam Window
- Use DirectX to capture screen: 1 (jeśli okaże się, że avi zgrany jest w złej palecie, czyli, że kolory są na odwrót niż jest to pomyślane, to 0 albo domyślny v_cshift moze?)

b) Hot Keys - Start/Stop Recording: GUZIK;)

c) AVI File (tutaj jeszcze parę razy wrócimy):
- AVI File Name: c:\windows\pulpit\clip.avi
- Add sequential numbers to the filename: 1
- Record Sound: 0 (jeśli chcesz z tym eksperymentować, to 1)
- Rate in Frames per Second Record/Playback: 40 =x
- Keyframe every: 20 seconds (nie wiem co to jest, niech będzie 20 :)
- Frame Compression Quality: 75 =y
- Video Compressor: Full Frames (Uncompressed) =z

d) Sound (jeśli chcesz zgrywać dźwięki, to się tu pobaw, ale raczej typowo 44.1 16bit jeśli styknie procka)

e) Other Options:
- Record Cursor: 0

4. Cios w nos, do wygrania talon na balon:

x: Hypercam łapie w ciągu sekundy x klatek z okna Q3. Zakładając, że satysfakcjonuje Cię 40 klatek na sekundę (trochę dużo, ale z tym możesz do woli eksperymentować), wpisałbyś cl_maxfps 45, x=40 i po sprawie - play, record i... The frame rate you requested is too gay. Please specify a lower FPS or select a smaller screen size (oczywiście wszystko zależy od sprzętu jakim dysponujesz, więc może akurat uda Ci się co zgrać, ale pewnie będą dropped frames czy jakieś inne lewe szmery). Teraz trzeba pokombinować. Ustawiamy demospeed w Q3 (zabawa z komendą timescale) na 50% i x na 20. Hypercam będzie miał dwa razy mniej roboty z łapaniem klatek, przy czym proporcje będą zachowane (po przyśpieszeniu Avi do 100% będzie 40fps). Jeśli komp wciąż będzie się krztusił, trzeba będzie stopniowo zmniejszać fps i demospeed, aż w końcu uda Ci się zgrać kawałek demka bez dużego dropu klatek.

y: Z jakością można dowolnie eksperyMenthować :), według mnie 75% jest całkiem nienerwowe. Pozostawiam pole do popisu.
z: Co do kompresji klatek - jeśli masz tyle powera w procku, to możesz kompresować klatki w locie. W takim wypadku wybierasz codec w AVI File, konfigurujesz go i zgrywasz co trzeba. Jednak zważywszy na to, ze Q3 odgrywa demko z prędkością 40fps, HyperCam stara się złapać każdą klatkę, po czym jeszcze w locie ją konwertuje, nie polecam tego rozwiązania (chyba, że wszystko idzie jak makiem zasiał).

Jeśli znamy już x, y i z, możemy zabrać się za typowe zgrywanie demka. Tuż po otwarciu demka stopujemy je (guziczek z literką d) i wybieramy nasz demospeed, po czym zaczynamy nagrywać (GUZIK;) i puszczamy demko (d). Raw Avi może zeżreć cały dysk szybciej niż myślisz (jak szybko myślisz?). Nie będę się specjalnie rozpisywał w tej kwestii i co w związku, jednak gdy HyperCam nam krzyknie, że nie ma miejsca, trzeba będzie się gimnastykować (kasować pornole, zmniejszać x, zgrywać partiami i łączyć, ect). Poza tym, Avi nie umie zajmować więcej niż 2gb, więc nie zgrywaj obrad sejmu. Jeśli coś po drodze przybrało pokrętną postać to typowo masz pecha i broń Boże nie waż się pytać mnie o cokolwiek bo już mi to całe zgrywanie zbrzydło (korzystając z wywartego nastroju, podkreślam, że q3 sux) i najpewniej Cię zbluzgam. Więc zakładamy, że demko się skończyło a Ty zamiast obliczyć ile to zajmie czasu i pójść na grzyby sterczałeś przed kompem, żeby nacisnąć w odpowiednim momencie GUZIK;) (jeśli się troche spóźnisz, możesz skastrować końcówkę w VirtualDubie). I tak oto masz gigantyczny plikczek który w całkiem nie głupiej jakości przedstawia Twoje demko. Ownz.


5. Wekowanie, peklowanie i Satyr:

Jeśli mamy taką potrzebę, to instalujemy codeci i otwieramy VirtualDuba. Jeśli: a) Chcemy uciąć kawałek demka, to edytujemy je :)
b) Avi odtwarzany jest o 100-demospeed % za wolno:
- Ctrl+R, Change to tyle ile chcieliśmy na początku = x+x(100-demospeed) chyba :)
c) Pobawić się efektami:
- ctrl+F, pole do popisu
d) Podłożyć muze czy cokolwiek:
- Audio > WAV Audio...
- Audio > Full processing mode
e) Skompresować Avi z Uncompressed/Raw do DivX'a.
- Ctrl+C, instynktownie wybieramy co trzeba
- Video > Full processing mode

__

Użytkownik
tysik

2004-03-03 15:49:56

wow - n1 zielina [+] 4 u. A tak prawde mowiac... bardziej podobają mi się filmy z których nie ma dzwieków z gry. Lepiej dopasować odpowiednio fragi do muzyki. Bo np odglos wystrzelonego raila i uderzenie bitu w tym samym momencie mogą ze sobą kontrastowac w wyniku czego otrzyma sie niesmaczny efekt :) Wole skupić się na tych fragach do których tło stanowi tylko jakaś dobra muza i zamiast tego strzału z rg słyszeć to uderzenie muzyki - to wplywa na wszystkie zmysły jednoczesnie i w efekcie pobudza widza do usmiechu na twarzy :P Takie moje skromne zdanie...

__

Użytkownik
ziel1na

2004-03-03 16:24:02

hmm ja lubie jak jest muza z gry
wydaje mi sie ze ogladales filmik w ktorym nie bylo 'normalnej' muzy z gry tylko podlozone same pliki dzwiekowe z gibami oraz railem - widzialem to w jakims filmiku ale wyszlo paskudnie :/ a tak w wiekszosci to bardzo fajnie to wychodzi - w polaczeniu z muza of koz :D w iT Defrag jest i tak i tak wiec mozesz sobie porownac :D a filimik polecam bardzo poniewaz jest naprawde wypasiony !!

__

VIP
s4iek

2004-03-03 20:00:16

piwosz: polecam artykul Rozza na q3arena.gry.wp.pl, pt. "Zawod rezyser, czyli jak zrobic wlasny film". Troche juz stary, ale wciaz jary. :) Link - http://q3arena.gry.wp.pl/?id=18&akcja=r&ida=323&kat=1

Lektura w sam raz dla kogos, kto ma zamiar robic film q3. Mam nadzieje, ze pomoze.

__

VIP
s4iek

2004-03-03 20:02:35

swieta prawda.. ja podobnie, wole posluchac jakiejs dobrej muzy, ktorej nie przerywaja "oklepane" juz dzwieki z gry.

__

Użytkownik
tysik

2004-03-03 22:54:42

emmm - w Humilitation mi sie podobalo jeszcze takie połączenie ale w poozstałych filmach - blee :-P

__

Użytkownik
PiWo5z

2004-03-04 13:06:26

Dzięki chłopaki :) macie [+]

__

Użytkownik
PiWo5z

2004-03-05 14:56:49

Niezle ZIOMUŚ, ale dzwięku i tak nie zgrywa (mam ten program po polsku)

__

Użytkownik
ziel1na

2004-03-05 16:51:43

hmm nie wime
sam nie testowalem tego sposobu tylko sobie zapisalem zebym mial jak co :P
to zobacz na orgu z tych likow od saia...

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1791 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie