Cyber Stadion - anielskie marzenie?

Dostosuj

Cyber Stadion - anielskie marzenie?

Dawno temu, za wielką wodą, żył niejaki Anioł. Był on osobą, która niczym nie wyróżniała się na ulicy - aż do roku 1997. To właśnie wtedy założył organizację, mająca jako pierwszorzędny cel uczynić gry komputerowe codziennym sportem. Nazwał ją jakże melodyjnie i profesjonalnie - Cyberathlete Professional League. Przez lata rozwijał ją, a nagrody, jakie rozdaje najlepszym, sięgają na dzień dzisiejszy sum, które wprawiają o zawrót głowy ludzi na kierowniczych stanowiskach w największych przedsiębiorstwach. Co jednak dalej planuje Angel Munoz, rewolucjonista e-sportu?

Ano planuje wiele! Gdy pewnego dnia wyjawił, że ma w planach zbudować cyber stadion - rozgorzała burza. Światowe serwisy w mgnieniu oka wypełniły się wszelkiego rodzaju spekulacjami na temat jego wyglądu i usytuowania. Sceptycy patrzyli na wszystko z niedowierzaniem - twierdzili, że CPL'a nie stać na takie przedsięwzięcie. Jednak Angel mówił na ten temat coraz więcej, aż postanowiłem zadać mu kilka pytań na temat cyber stadionu i wydaje mi się, że niektóre ciekawostki ujawnił nam jako pierwszym na świecie!

hide_dot.gifKrótka rozmowa z Angel'em Munoz'em na temat cyber stadionu
Jak przyszedł Ci do głowy projekt stworzenia cyber stadionu?
Pomysł po raz pierwszy pojawił się gdy CPL wraz z Gateway hostował turniej "Gateway Country Challenge", czyli w listopadzie 2000 roku. Wspólnie promowaliśmy rozgrywki jako "największy turniej na świecie", ponieważ odbywał się w 320 sklepach Gateway w Północnej Ameryce. Dało to nam szansę naprawdę dotrzeć do społeczności graczy, dzięki oszacowanej ilości osób które zarejestrowały się do turnieju, który nie miał ograniczeń z powodu wielkości miejsa spotkania. Przyjęliśmy 20000 rejestracji oraz 10000 uczestników i do dzisiaj utrzymujemy rekord jako największy turniej gier komputerowych na świecie.
Daj nam pogląd jak cyber stadion ma wyglądać. Będą jakieś sektory dla CS'a, RtCW itd.? Jak wpłynie to wszystko na widzów? Jakieś specjalne miejsca dla VIP'ów?
Ogromna strefa turniejowa z miejscami siedzącymi dla tysięcy widzów, strefa BYOC dla 5000 osób oraz strefa dla VIP'ów. Częścią stadionu będzie także strefa pokazowa na 50 stoisk.
Myślałeś o kosztach tego przedsięwzięcia? Jakie są Twoje wstępne kalkulacje?
Nasze obliczenia to około 35 milionów dolarów
Budowanie cyber stadionu ma jedną poważną wadę - nie możesz go przestawić. Więc turnieje będą odbywać się w jednym miejscu na świecie. Gdzie jest najbardziej odpowiednie miejsce jego usytuowania? Jeśli projekt się zwróci to będziesz planował budować kolejne?
Dallas jest miejscem, w którym pojawi się pierwszy stadion. Ale jest także prawdopodobieństwo, że takowy będzie w Europie.
Czy nie uważasz, że to szalony pomysł tworzyć ten stadion? Chodzi mi o to, że postawisz go w Ameryce, a np. w Korei, krainie pro-gaming'u, takiego nie mają.
Równie szalone było stworzenie CPL'a latem 1997, kiedy pojęcia "esports" nawet nie można było sobie wyobrazić. To jest właśnie tak szalony pomysł, że może się udać :).
Kiedy masz zamiar na poważnie wziąć się za ten projekt - tzn. zacząć budować.
Więc teraz, gdy odkryliśmy Gaylord Texan Resort, nie ma potrzeby jego budowy w najbliższym czasie. W Gaylord Resort mamy 106000 stóp kwadratowych oraz każde udogodnienie jakie możemy sobie wyobrazić. Aczkolwiek, jeśli uda nam się przyciągnąć 10000 osób na Summer Championships 2004, to być może ponaglimy budowę stadionu.


Angel w kilku kwestiach pozostaje dość tajemniczy, ale ujawnił nam kilka interesujących szczegółów. Cena przedsięwzięcia, która grubo przekroczyła 100 milionów złotych naprawdę robi wrażenie i już widzę jak pulsuje krew naszym polskim piłkarzom na samą myśl. Na razie pozostaje kwestia daty ewentualnej daty rozpoczęcia budowy tej monumentalnej areny dla pro-gamingu. Jeśli naprawdę prace zaczną się w 2006 roku, to czy możliwe jest zakończyć je w rok?

Munoz dość optymistycznie podchodzi do projektu. Jest wręcz przekonany, że uda mu się go zrealizować. Angel, gdy zakładał CPL'a przedstawił wszystkim swój dziesięcioletni biznesplan. Aktualnie jest już poza jego połową i uważa, że wraz z ekipą osiągnał wszystkie zamierzone cele, a nawet dużo więcej. Ostatnio w wywiadzie podczas Winter 2003 Championships ujawnił, że chętnie po tych 10 latach odda organizację w dobre ręce. W przyszłym roku do CPL'a dołączy spora gromadka pracowników - będa to między innymi wszelkiego rodzaju kierownicy, księgowi, radcy prawni itd. Anioła taka hierarchia nie będzie ekscytowała tak jak przedtem, gdy miał więcej wpływu na wszystko. Za pierwszorzędny cel w takim wypadku wyznaczył sobie zarządzanie zespołem - czyli rola managera. Dokładnie ta kwestia jest niewyjaśniona dla mnie. Munoz napomniał o uwydatnieniu wartości team'u, wspomniał o podróżowaniu wspólnie - chce po prostu stworzyć coś na wzór drużyny piłkarskiej, w której każdy ma jasno sprecyzowane cele do wykonania. Dzisiaj tylko nieliczne klany dysponują takim managerem, ale trzeba mieć nadzieję, że to się wszystko w niedalekiej przyszłości zmieni.

Znając dziwaczne pomysły Angel'a to nawet cyber stadion może on postawić. Raczej powinniśmy liczyć, że będzie prekursorem tego projektu bo nikt inny, kto się go podejmie, nie wykona pracy dobrze. Trzeba przyznać Munoz'owi, że zna się na rzeczy i wie o czym mówi. Dlatego pozostaje nam teraz tylko czekać, aż Anioł wypuści wstępne projekty i szkice cyber stadionu (a takowe posiada, ale nie chciał wyjawić na razie) oraz ujawni datę rozpoczęcia budowy. Ciekawe jak nazwie mekkę dla graczy - Computero de Playero, czy może Gej pub (by zoomer)? A może tak jak przywykł nazywać wszystko - Intel nVidia CPL Cyber Stadium? We'll live, We'll see.

Obrazek załączony do artykułu to projekt stadionu olimpijskiego w Berlinie, dom zespołu piłkarskiego - Hertha BSC Berlin, przewidziany na pomieszczenie 82 tysięcy widzów.

KomentarzeKomentarze

  • h1

    #0 | mrc

    2003-12-22 15:53:56

  • guhard

    #0 | guhard

    2003-12-22 15:54:53

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-22 15:55:48

  • guhard

    #0 | guhard

    2003-12-22 15:59:46

  • nita

    #0 | nita

    2003-12-22 16:03:13

  • none

    #0 | none

    2003-12-22 16:23:21

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-22 16:25:40

  • none

    #0 | none

    2003-12-22 16:28:18

  • GrEaTEyE

    #0 | GreaTeye

    2003-12-22 17:00:45

  • hasbender

    #0 | hasbender

    2003-12-22 17:20:47

  • igor

    #0 | igor

    2003-12-22 17:43:30

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-22 17:47:20

  • booled

    #0 | bol0

    2003-12-22 22:43:34

  • ortho

    #0 | ortho

    2003-12-22 23:19:58

  • hodzio

    #0 | hodek

    2003-12-22 23:42:25

  • booled

    #0 | bol0

    2003-12-22 23:45:45

  • hasbender

    #0 | hasbender

    2003-12-22 23:54:28

  • booled

    #0 | bol0

    2003-12-23 00:03:07

  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2003-12-23 01:34:30

  • BleAch

    #0 | falka

    2003-12-23 12:50:35

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-23 23:51:02

  • DaTrixo

    #0 | DaTrixo

    2003-12-24 09:08:43

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-24 14:08:50

  • h1

    #0 | mrc

    2003-12-24 14:19:05

  • booled

    #0 | bol0

    2003-12-24 14:37:06

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-12-24 14:37:53

  • h1

    #0 | mrc

    2003-12-24 14:48:45

  • booled

    #0 | bol0

    2003-12-25 01:46:25

  • Maczo

    #0 | Maczo

    2004-01-11 13:57:52

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

6157 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie