Stare mapy w Quake Live. Orgazm i whine.

Dostosuj

Nieco ponad cztery tygodnie temu, z inicjatywy id Software, ruszyła kampania Sneak Peak, której celem jest dostarczanie specjalnie dla graczy nowej porcji map. Konkretnie sześciu sztuk. Największe emocje bez wątpienia wywołała "nowa stara" mapa, czyli Blood Run autorstwa Stena "ztn" Uusvali. Pod newsem zamieszczonym na popularnym serwisie ESReality.com, jak i pod tym opublikowanym na naszej stronie posypała się lawina komentarzy. Zdania graczy na temat tego faktu są bardzo podzielone. Począwszy od ogromnego entuzjazmu, poprzez obojętność, aż po skrajne narzekanie.

 

Tak jak to zwykle bywa, wszystko ma swoje plusy oraz minusy i nie ma możliwości, aby dogodzić wszystkim. Jesteśmy inni i tak naprawdę każdy lubi co innego i ma swoje zdanie. To dlatego tak piękny w teorii komunizm okazał się jednym z największych niewypałów ludzkości. Przeważająca ilość głosów zachwalających wprowadzanie starych map dla Quake Live argumentuje swoje zdanie twierdząc, iż są to mapy sprawdzone, dobrze zbalansowane i po prostu grywalne, podczas gdy o zupełnie nowych pozycjach powiedzieć tego raczej nie można. Nietrudno zauważyć, że w skład tej grupy wchodzą tutaj głównie zawodnicy, którzy mieli już wcześniej kontakt z serią Quake, a w szczególności gracze vQ3.

 

Opozycja natomiast twardo stoi przy swoim i krytykuje tą decyzję argumentując swoje zdanie głównie tym, że wprowadzanie starych map to zbyt duża faworyzacja graczy, którzy spędzili na takiej dm6, dm13, czy też ztn całe lata, rozgrywając przez ten czas tysiące dueli na wspomnianych levelach. I jak tu nadrobić taką przepaść? Zapewne nie będzie to proste, a być może nawet nie do przeskoczenia.

 

W związku z podziałem zdań postanowiłem zapytać kilka znanych osobistości ze światka Quake - co na ten temat sądzą. Czy wprowadzanie starych map do Quake Live to dobre, czy też złe posunięcie? Wspaniałe mapy ze starych (w sumie obecnych też) czasów w "nowej grze", które są dobrze zbalansowane, sprawdzone i przede wszystkim grywalne, kontra przepaść doświadczenia. Zobaczcie sami co mają oni do powiedzenia.

 

 

 

Polska Jerzy "nergal" Sztajer - kapitan Reprezentacji Polski Quake Live TDM

 

Od początku było widać, że dla id Quake Live był jakimś tam wątkiem pobocznym, bo nad jaką grą pracuje 2/3 osoby? Twórcy Quake Live, aby zapewnić jakiś start grze musieli wziąć mapy z q3 chociażby dla FFA i dla początkowych "beta testów". Lista map obowiązująca na początkowych turniejach nie raziła mnie tak bardzo w oczy, ponieważ cały czas myślałem, że w ciągu tygodnia, miesiąca, doczekamy się dużego mappacka z nowymi arenami. Do tej pory nie zwracałem uwagi na to, że biegam po tych samych poziomach od wielu lat, ale kiedy postanowiono, że wystartuje ClanBase na platformie QL, pomyślałem na jakich mapach? Znów będą klepane te same areny kolejne 10 lat.


Poziomy z Quake 3 Arena z całą pewnością są bardzo dobre, dopracowane: rozstawienie broni, pancerzy jest optymalne. Kultowe mapki, takie jak ztn, hub powinny znaleźć swoje miejsce w Quake Live, ale nie w tym momencie i nie powinny stanowić o jego sile przebicia. W przyszłości powinno się pomyśleć o mappacku dla koneserów i w nim je umieścić. Faktem jest też, że nowe lvl nie do końca spełniają wymagania. Są grywalne, lecz patrząc na tourney7 wydaje mi się, że ta mapa została stworzona do oglądania, a nie do grania dueli na turniejach, super dobrane tekstury, masa filarów, daszków, strumyków, tak t7 nadaje się do demka/trajlera a nie do rozgrywania poważnych meczów. Rozstawienie itemów jest nie przemyślane, wręcz t7 wygląda jak choinka (ra room).

 

Kolejny lvl do dueli jest już znacznie bardziej prosty i przypomina arene turniejową, choć ponownie rozstawienie itemów wydaje mi się dziwne: rl w dość trudno dostępnym miejscu, co prawda po drugiej stronie mapy jest lg, ale t9 nie ma na tyle dużego pomieszczenia aby skutecznie walczyć piorunem na wroga dysponującego rakietą. Lekarstwem dla tej mapki mogą być dwie lokacje rl, tak jak w dobrze znanych mapach z Quake 4 Monsoon, Phrantic, Torment, albo też można popatrzeć na dobrze znaną tourney2 z Quake 3 Arena. LG po stronie "ciasnej", rl po stronie obszernej poziomu, tego właśnie brakuje nowym t7 i t9, widocznie ci mapperzy nie grają w Quake, lub są tworzone na siłę, (kasa kasa).

 

Najśmieszniejsze w ostatnim czasie było dodanie ZTN do Quake Live i automatyczne umieszczenie go w map liście ClanBase OpenCup 1v1. Kiedy masa ludzi walczyła o danie szansy t9, wszystko zakończyło się fiaskiem. Wprowadzanie starych poziomów bardzo silnie faworyzuje wyjadaczy z Quake 3 Arena, bo jedyne do czego muszą się przyzwyczaić to troszkę inne obrażenia broni, oraz zmieniony system respawnów. Czekam, aż id da 100 dolców kieszonkowego ludziom, którzy naprawdę lubią robić mapki i będzie można cieszyć się dobrą grą dzięki takim ludziom jak lukin (monsoon, galang, spirala), wviperw (placebo effect), killat0n (torment,revenge).

 

 

 

Polska Mateusz "mav_" Bownik - ekspert eSports.pl ds. Quake Live

 

Oczywiście jestem za wprowadzaniem całkowicie nowych aren do Quake Live. O ile fajnie jest poskakać na levelach, do których jestem przyzwyczajony, rozgrywanie meczów na levelach nowych faworyzuje graczy z finezją, polotem i prawdziwym skillem. Coś, czego zawsze byłem zagorzałym fanem. Dużo słabiej wypadają na nowych levelach gracze średniej klasy, którzy braki w skillu próbują nadrobić ciotowaniem przed kompem 24/7, bo do opracowania własnych zagrań potrzeba świeżego umysłu, doświadczenia i kreatywności, a nie klepania zagrań które już ktoś dawno temu wymyślił.

Tutaj występuje jednak bardzo wielki problem z jakością nowych leżeli. Mam ogromny respekt do developerów z ID Software, ale ich ostatnie areny w ogóle nie przypadły mi do gustu. Tourney6, to mapa niezbalansowana, o czym już pisałem wiele, wiele razy (pierwszy raz to zauważyłem po, o zgrozo, pięciu duelach, szkoda że mój temat na forum QL z przed pół roku gdzieś przepadł) i coraz więcej graczy to wydaje się potwierdzać. Tourney7 to z kolei mapa bez płynności znanej z dm6 czy ztn, a przy tym nie oferująca nic w zamian, jak robią to też mniej płynne, ale bardzo ciekawe w swej specyficzności t4 czy dm13. Tourney2 została po prostu zepsuta, a Tourney9 nie poznałem na tyle, żeby móc się rzeczowo wypowiedzieć. Podsumowując, ostatnie poczynania map makerów z ID w stosunku do leveli duelowych nie mogą zostać zaliczone jako pozytywne.

O ile jestem za wprowadzeniem wielu nowych leveli do gry kompetytywnej na platformie Quake Live, nie jestem za robieniem tego na siłę. Stare mapy przewyższają nowe jakością, zbalansowaniem, przez to są przyjemniejsze i w efekcie dużo częściej wygra na nich duela gracz lepszy niż np. na bardzo randomowej Tourney6. O ile pojawią się produkcje lepsze, według mnie powinno się stopniowo wprowadzić około trzech nowych map w mappoolu złożonym z pięciu pozycji. W innym wypadku nie widzę sensu w rozgrywaniu meczów na arenach obiektywnie uznanych za gorsze.

 

 

 

Polska Mateusz "bloodpa1nt" Wodzisz - gracz i organizator turniejów Quake Live

 

Ja osobiście jestem jak najbardziej za "starymi" mapami w QL. Powody są banalne - są to mapy sprawdzone, dopracowane i gra się na nich bardzo przyjemnie (przynajmniej mi). W "starym" mappoolu są mapy niezwykle szybkie (hub), zmuszające do większego skupienia się na ciągłych starciach i aimowaniu. Są też mapy nieco wolniejsze, na których o zwycięstwie decyduje taktyka i "zimny łeb" (dm9). Kolejnym powodem jest to, że nowe mapy to wg. mnie kompletna klapa (t6 - bierzesz RG i Stermy style, t9 - nawet tak znane i szanowane osobistości jak M. Bownik nie mogą mnie do niej przekonać.

 

Pograłem na niej coś i wg. mnie to marna imitacja t2) z wyjątkiem t7, na której można zagrać widowiskowe spotkanie na bardzo wysokim poziomie. Nie mniej jednak to, że jestem za starymi mapami nie oznacza, że jestem absolutnie anty-nowatorski. Chętnie zobaczę zupełnie nowe duelowe mapy w mappoolach jeżeli okażą się one odpowiednie do wyciśnięcią maksymalnych umiejętności graczy w potyczkach duelowych, w przeciwnym razie niech sobie dodają co tam chcą - ja w kiepskie mapy grać nie zamierzam. Na chwilę obecną mapy, na których można zagrać duele na wysokim poziomie to dm6, dm13, ztn, t4 ("stare") i t7 (nowe).

 

Jakoś nie widzę gry o stawkę na mapach t6 i t9. Co do tych wszystkich łez wylanych na forach, próbujących wmówić mi, że ludzie z Q3 mają jakąś przewagę lat świetlnych niemożliwą do nadrobienia nad pozostałymi bo znają mapy to udzielę krótkiego komentarza. Żeby osiągnąć taki skill, jakim dysponuje np. Cooller trzeba spędzić lata przed monitorem bijąc roboty, a żeby nauczyć się nowej dla kogoś mapy wystarczy przysiąść dobrze tydzień-dwa (ostatnio jak oglądałem Stermy vs Draven (chyba) na t7 to miałem wrażenie jakby znał tą mapę tak długo, jak klasyki w postaci dm6/ztn. Oglądając Bodzia odnoszę to samo wrażenie). Tak więc moje stanowisko jest tutaj dosyć neutralne, jednak nieco bardziej skłaniam się ku starym mapom (i z niecierpliwością wyczekuję huba i dm9).

 

 

 

Polska Jarosław "mess" Bożeń - legenda Q3 promode, lider klanu tec QL

 

Blood Run to była dobra mapa w Q3, chociaż nigdy specjalnie emocjonujących pojedynków na niej nie widziałem. Obok dm6 - przejrzanej na wylot, była to chyba najbardziej katowana duelowa mapa w vQ3, co znaczy tyle, że każdy, kto grał w ta grę zna ją lepiej, niż własną kieszeń. Zaczynając grę w QL miałem nadzieję, że zobaczę coś nowego, świeżego, że gra nie będzie po prostu kopią Quake 3 Arena. Zaczęło się nieźle, bo dało się odczuć różnicę, zarówno w parametrach broni, jak i nawet mapy nie były identyczne.

 

Teraz jednak mam wrażenie, że id Software robi wszystko by ta gra była dokładnie taka, jak Quake 3. Takie mapy, jak ZTN, to dla nowego gracza z ambicjami może być poprzeczka nie do przeskoczenia. Doświadczeni gracze z vQ3 zawsze będą mieli przewagę. Tacy gracze, jak blanka, damiah czy pheric ucierpią najbardziej, bo mimo, że skilla mają, to są 10 lat za murzynami w wiedzy na temat tej wersji Blood Runa.

 

 

 

Polska Bartosz "AL|EN" Rojek - ekspert ds. Q3 Promode oraz Defrag

 

Uważam, że wprowadzenie mapy ztn do QL jest doskonałym posunięciem ze strony id Software. Pojawiają się jednak głosy, że jest to zła decyzja. Dla mnie osobiście są to typowe już dla ceny Quake'a narzekania bandy dzieciarni, którzy przestraszyli się że ktoś kto grał 8 lat na tej mapie będzie na niej lepszy od nich. I że system rankingu nie będzie sprawiedliwy. I że mogli zrobić nowe mapki. Odniosę się może do tych trzech najczęściej wymienianych narzekań:

Jeżeli ktoś grał 8 lat na ZTN w Q3 to w QL będzie lepszy ale na KAŻDEJ mapie. Ten fakt zdaje się być pomijany przez omotanych ignorancją krzykaczy, którzy nie widzą nic poza "on grał na niej dłużej niż JA!" i najchętniej skasowaliby wszystkie istniejące kopie tej mapy z neta, usunęli by wszystkie filmy z fragami z tej mapy a na koniec wykasowaliby pamięć całej ludzkości o graniu na tej mapie. Oczywiście po roku najbardziej utalentowani gracze doszliby do wszystkiego od nowa (czy to na ztn czy to na jakiejkolwiek innej mapce) ale to już ich nie obchodzi. Dla mnie ten argument jest tylko płaczem dziecka w przedszkolu.

System rankingu NIGDY nie będzie sprawiedliwy. Jeszce w szachach EOL działał jako tako ale w takiej grze jak Q3 niema absolutnie szans aby ten system był sprawiedliwy kiedykolwiek. On działa TYLKO na casuali którzy po raz pierwszy siadali do kompa i gier FPS, żeby wychwycić tych którzy mają dobrą podkładkę, dobrą klawe, cfg od kumpla pro i przede wszystkim dobra niezacinającą się myszkę i odpowiednio niskie sensitivity. Ci szczęściarze nawet nie wiedzą o tym, ze mieli dużego farta i ze system w ich przypadku się sprawdził przez przypadek. System rankingu to nic nieznaczący dodatek tak samo jak statystyki i nagrody, chodź na pewno wspomaga casuali w początkach kariery w QL. Krzyki typu "ztn fee bo przegrane na niej mi popsują staty" jest tym samym płaczem co wyżej.

Mogli zrobić nowe mapki, tylko że jak wiem z doświadczenia Q3 i Q4 poziomem nie dorastały by one do pięt porządnym mapom stworzonych przez ludzi ze sceny, którzy tworzą mapy przez lata. I nie zajmują się setkami innych rzeczy tylko latami dopieszczają swoje projekty, patrzą na inne mapy analizują movement, gameplay, strategie i każdy najdrobniejszy szczegół. Ludzie z id nie maja na to CZASU! A tak naprawdę po prostu nie ma tam na razie nikogo pokroju ztn'a, swel'a czy Lukina. Więc po co mają zaszczycać cauali nową papką jak mogą (po wielu rozmowach i przezwyciężeniu masy problemów natury cwywilno-prawnej) w najprostszy i najlepszy sposób dać graczom doskonałą mapkę, która będzie im służyć przez wiele lat.

W oczekiwaniu na custom maps to najlepsze posunięcie ze strony id jakie mogli zrobić. Płakanie, że nie ma nowych map nic nie da bo jeżeli ktoś chce pograć na NOWYCH mapach to może spokojnie przewertować 4000 map i napewno znajdzie coś dla siebie. Tak wiec moim skromnym zdaniem jakikolwiek cień narzekań na fakt wprowadzenia ztn do QL należy przyjmować rozbrajającym śmiechem i lub besztaniem za zidiociałe myślenie.

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • bloodpa1nt

    #1 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-12 11:09:44

    Mav: "Dużo słabiej wypadają na nowych levelach gracze średniej klasy, którzy braki w skillu próbują nadrobić ciotowaniem przed kompem 24/7, bo do opracowania własnych zagrań potrzeba świeżego umysłu, doświadczenia i kreatywności, a nie klepania zagrań które już ktoś dawno temu wymyślił." - to o mnie jest :-(
  • Festival

    #2 | Festival

    2009-06-12 11:10:31

    "AL|EN" - masz wiele racji w tym co piszesz o tym narzekaniu ale ale... np. w clanbase maja wprowadzic ta nowa (dla mnie) ZTN juz od playoffow gdzie ja nie mam tego pol roku o ktorym napisales a kilka dni (nie mam zamiaru spedzac 24/8 zeby miec jakiekolwiek szanse z kims kto tam gral kilka ladnych lat) ZTN co do samej mapy wydaje sie byc dobra, szybka wymagajacej nie samego aima a troche logiki gry

    nie moge tu scierpiec decyzje "fanow" q3 ktorzy odrzucili t6 - dla mnie wlasnie ta mapa najbardziej stylem gry (jak to bloodpa1nt napisal stermy style) przypomina gre w ktora byla moja pierwsza i do tej pory jakos najchetniej siadam do niej by pograc - q2

    wg. mnie stare mapy to takie odgrzane kotlety i nie widze zadnego plusa poza tym ze te mapy cieszyly sie grywalnoscia i spora liczba osob je zna, to "nowa gra" wiec potrzebuje i nowych aren by ludzie tak latwo o niej nie zapomnieli

    sumujac jak teraz dodadza jakiegos huba to sie pochlastam chociaz ta mape zna chyba kazdy z jakiejkolwiek czesci quaka ktory mial cokolwiek z nim wspolnego
  • Mav9l1ty

    #6 | Mav_

    2009-06-12 11:29:57

    Ja się z Festivalem w pełni zgadzam w kwestii ClanBase. Ztn nie powinien znaleźć się w tym pucharze i według mnie to była najgorsza decyzja administratorów jaka tylko mogła zostać podjęta. Stworzyło to bardzo niesprawiedliwą sytuację dla wszystkich nowych, którzy w play-offach będą mieli dużo trudniej.

    Nowa edycja, nowy mappool. O ile nie ma jakiś merytorycznych przesłanek ku zmianom zasad w trakcie pucharu, nie powinno się takich rzeczy robić.
  • [fhn]AL|EN

    #12 | AL|EN

    2009-06-12 12:18:25

    Oboje macie racje. Ale to jest błąd adminów CB a nie wina id, że dodali mapkę. Przecież nie możemy obarczać winą id za to np, że ktoś zrobi duela na qzdm14 z powerupami prawda ?
  • raul

    #11 | raul

    2009-06-12 12:17:01

    Decyzja co do CB to jakieś nieporozumienie. Co to za admini, którzy w trakcie trwania turnieju zmieniają mappool. No chyba, że 90% graczy wyraziła zgodę.
  • bloodpa1nt

    #3 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-12 11:23:05

    Festival: Jednak gracze Q3 są bardziej ambitni niż zbieranie 1 YA i restackowanie RG cały mecz ;-)
  • CoDplPhoenix

    #4 | Phoenix# ₪ ø lll ·o.

    2009-06-12 11:25:32

    annihiluzz eskspert ds. brzydoty :D
  • dezCartezz

    #15 | annihiluzz

    2009-06-12 13:04:30

    dlatego stwierdzam, iz nie spelniasz wymogow ladnego chlopaka :D
  • Mateck

    #16 | mateck

    2009-06-12 13:10:48

    : DD
  • Festival

    #5 | Festival

    2009-06-12 11:26:25

    bloodpa1nt - gracze q3 to LG, LG, LG, LG... masakra dobrze ze w ql nie ma tak mocnego lg bo to znowu by bylo...
  • bloodpa1nt

    #7 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-12 11:39:59

    Więc rozumiem, że chcesz aby gracze QL byli RG, RG, RG, RG...? :-S
  • Festival

    #8 | Festival

    2009-06-12 11:45:53

    q2 to nie tylko rg :) a i cg rl czy ssg kazda bron jest dobra
  • bloodpa1nt

    #9 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-12 11:52:20

    Szkoda tylko, że na t6 wygrać można _SAMYM_ RG, o to mi chodzi ;-)
  • Grmx

    #10 | OFF @ Grumx

    2009-06-12 12:10:23

    nie doczytalem do konca, 3/4, po dwoch zdanich aliena wymieklem... "ekspert ds. Q3 Promode oraz Defrag", o obiektywna zgrozo. bullshit jakiego dawno nie widzialem.

    ogolnie 100% podpisuje sie pod slowami mess'a.
  • [fhn]AL|EN

    #13 | AL|EN

    2009-06-12 12:25:52

    QuakeWorld(00-05)
    PainKiller(04-05)
    Quake4(05-07)
    Warsow(06)

    xD tyś to dopiero ekspert. Włączyłeś chociaż raz Q3 ? Nie da rady żeby było sprawiedliwie. Można narzekać,że ktoś tam będzie dostawał baty na ztn mimo iż potrafi nawiązać równą walkę na innych mapach ale o ile ten ktoś jest kimkolwiek liczącym się w duelu to po roku oglądania demek i grania różnica się zniweluje. Z faktu dodania ztn'a można się obiektywnie TYLKO cieszyć.
  • Grmx

    #25 | OFF @ Grumx

    2009-06-12 16:33:28

    :DD ty chyba oszalales :DD sadzisz ze ktos kto walczy na rowni na nonq3 pure mapach, ma czas na granie przez rok na ztn i trenowanie na nim ,aby dopiero po roku miec szanse nawiazac walke ?:DD
    hahaha. to smiech.
    gra liczy sie teraz, turnieje zaczynaja sie teraz, a nie za rok. kto wie co bedziesz robil za rok(zakladajac ze ktos ma perspektywy na zycie, i jego swiat nie kreci sie only wokol PC, bo tylko taki wie ze za rok bedzie wciaz grał :D)

    pozdrawiam, i koncze dyskusje... wybacz ale wiele razy widzialem Twoje wypowiedzi, wiec wiem jak sie skonczy ta rozmowa : "Q3 all"
  • wiecek.

    #31 | wii

    2009-06-12 18:06:15

    zgadzam się z ty ziomusiem i też podpisuję się pod słowami messa, a AL|EN proszę skończ już pierdolić subiektywna ździro :*
  • [fhn]AL|EN

    #32 | AL|EN

    2009-06-12 18:19:48

    Tylko że kurwa mess nie narzeka na fakt dodania tylko na fakt:
    "że każdy, kto grał w ta grę zna ją lepiej, niż własną kieszeń.", "Zaczynając grę w QL miałem nadzieję, że zobaczę coś nowego, świeżego, że gra nie będzie po prostu kopią Quake 3 Arena", "Doświadczeni gracze z vQ3 zawsze będą mieli przewagę."

    Padam ze śmiechu czytając coś takiego. Bo czym to jest jak nie kwiczeniem "eee nie jest tak jak ja tego chciałem!, to NIESPRAWIEDLIWE!"

    Nie spodziewałem się takiego żalosnego whine od niego no ale cóż. Jak zwykle górę wzięły marzenia typu "no bo przecież tak powinno być!" z tym co się stało. I tak nikt z nas niczego tu nie zmieni. Ale niektórzy przynajmniej nie whinują.
  • [fhn]AL|EN

    #33 | AL|EN

    2009-06-12 18:22:37

    No i CO Z TEGO ? Że to jest niesprawiedliwe, że ktoś od 6 lat łupie w Q3 na ztn'e ? Życie chłopie xD Idź napisz do id, że "wy KRZYWDZICIE NOWYCH GRACZY" xD Ile jeszcze łez wylejesz razem z tobie podobnymi ? Zamoczysz wycieraczkę xD
  • raul

    #14 | raul

    2009-06-12 12:41:54

    Moje zdanie streszczę do: dodanie ztn do QL, jak najbardziej! ztn i stare mapy, jako przyszłe mapy turniejowe, nie. Po co kserować to, co już było?

    A więc musimy czekać na krok id, które powinno teraz wyciągnąć także i drugą rękę do mapperów i poprosić ich o coś nowego, lecz spełniającego standardy mapy turniejowej.
  • -mess-

    #17 | -mess-

    2009-06-12 14:03:49

    proste, moga se dodawac stare mapy, ale uzywanie ich w turniejowych mappoolach to jakis gigarotfl wyssany z ku**sa.
  • [fhn]AL|EN

    #34 | AL|EN

    2009-06-12 18:26:56

    Sorry mess ale strzelasz sobie w stopę takim whinem. Mapy na turnieju mają być najlepsze a nie "nowe" bo są nowe a na starych niektórzy grali więcej niż inni.

    Tu poniżej jest dobry tekst: "Problem w tym, ze w QL nie ma kompletnie zadnej nowej mapy na poziomie."

    To co ? id zarzuca 3 nowe mapki zrobione w 3 dni i walimy je na turniej online bo są nowe tak ?

    Ludzie o wiele bardziej nie zdzierżą zjebanych map w mappolu, gdzie o tym kto wygra zadecyduje parę respawnów przy LG+RL+RG+RA+MH niż obecność najlepszej mapy do 1v1 ale ogranej do obrzydzenia.
  • -mess-

    #41 | -mess-

    2009-06-12 23:22:22

    sor al|en, ale nie moge Cie czytac bo nie wiesz o czym piszesz. W zwiazku z tym jakakolwiek polemika z Toba mija sie z celem w moich oczach. Nic personalnego, bo zawsze Cie lubilem, ale ostatnio praktycznie wszystko co piszesz wola o pomste do nieba.
  • [fhn]AL|EN

    #42 | AL|EN

    2009-06-13 00:09:29

    No tak nie wiem o czym piszę więc mi wytłumacz OK ? Bo na razie widzę tylko mega-whine z twojej strony. Wytłumacz mi tylko jedno: dlaczego nie whinujesz na dm6 i dm13 ? Przecież na tych mapach każdy nowy dostanie niewyobrażalne baty od byłych graczy vq3 prawda ?

    Dla mnie sprawa wygląda prosto: QL newcomers myśleli sobie "fajnie, QL to NOWA GRA, będą nowe mapki to będziemy ownić bo będziemy grać 27h/dobę" aż tu nagle się okazało, że to jest w zasadzie ten sam vq3 + te samy mapy i nagle owi Newcomers zesrali się w gacie i whinują jakie to jest złe, ze dodali ztn'a.

    Jesten tez przekonany, że ty (zakładając że masz taką władzę) absolutnie nie dodałbyś ztn'a to QL "bo inni grali na niej dłużej niż JA!(no i inni też i im to NA PEWNO PRZESZKADZA!)" co w prosty sposób pokazuje powody z których wywodzi się ten cały wasz płacz.

    Nie ważnie jest to, że tysiące nowych graczy mogę pograć na jednej z najlepszych map duelowych na świecie, że starzy wyjadacze mogą spokojnie sobie łupać w QL, ważne jest tylko to, że ktoś dostanie od kogoś w dupę bo grał na niej przez ostatnie 6 lat. Phyyyy żal.ztn.bsp
  • -mess-

    #47 | -mess-

    2009-06-13 12:02:50

    jestes jednak debilem a nie alienem ktorego znalem. baaa dodam ze jesli naprawde masz 27 lat to slow brakuje...
  • [fhn]AL|EN

    #49 | AL|EN

    2009-06-13 13:27:25

    Na twój płacz z przedszkola też.
  • raul

    #50 | raul

    2009-06-13 23:29:16

    W tej dyspucie popieram Jarka całkowicie...
  • mefikh

    #18 | mefajpe^

    2009-06-12 14:10:07

    Stare mapy nie powinny byc mapami turniejowymi. For fun - ok, ale nic wiecej. Zadnego ztn, t4, dm13, t6 czy innego wymeczonego do cna badziewia. Nawet dodam do tej listy lubiana przeze mnie dm6 i ukochanego huba (come back :*). Niech beda dostepne, niech ludzie sobie graja na nich dla przyjemnosci, ale na milosc boska, mnie naprawde nie chce sie ogladac kolejnych 3 lat ztna i innych juz-widzianych-setki-razy-meczow.

    Jednakze, z drugiej strony, rowniez nie powinno dochodzic do sytuacji, w ktorej pojawia sie nowa mapa i OD RAZU ja dodajemy do turniejow, bo WYDAJE SIE nam, ze jest dobra. Tak jest w przypadku t7, niby nastepczyni dm6 . Ta mapa jest po prostu srednia, do (mimo ze) oklepanego ztna czy dm6 brakuje jej lat swietlnych.

    Tak czy siak, to organizatorzy turniejow narzucaja scenie w co ma grac, a raczej gdzie ma grac. Jezeli nie odczepia sie od starego map poolu, to slowo swiezosc/nowosc, obok znaczku QL, nigdy nie powinno sie pojawic. I ja sie tam nie dziwie tym z Q2, QW i Q4, ze sa wsciekli. Sam bym byl.

    Problem w tym, ze w QL nie ma kompletnie zadnej nowej mapy na poziomie. Doszukiwanie sie na sile plusow w pewnych mapach (t7, t9) jest troche zalosne. Mamy rok 2009 i ZADNEJ, powtarzam, ZADNEJ NOWEJ DOBREJ MAPY DUELOWEJ (zreszta, TDM-owej rowniez). Szkoda ze scena Q3 nigdy nie miala mentalnosci sceny Q2. Moze teraz nie bylibysmy w dupie i mielibysmy na czym nowym grac.

    A tak, to pewnie wejde na serwer i ktos zawotuje od razu ztn po raz tysieczny. Boring.
  • bloodpa1nt

    #29 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-12 17:46:51

    Właśnie tak jak piszesz - mamy rok 2009 i teraz gra i robi się mapki nieco inne niż 10 lat temu. Zdaniem moim jak i wielu innych duelowców np. taka t7 to bardzo fajna duelowa mapka.
  • bt55

    #19 | bt55

    2009-06-12 14:24:10

    a Boiska do piłki nożnej od X lat wyglądają tak samo i nikt nie whineuje...
    flame on
    ;-)
  • Shenlong

    #28 | Shc

    2009-06-12 17:30:04

    Tylko, że bramki padają z różnych pozycji, w różne miejsca bramki. Natomiast fragi na qdm6 są zawsze te same :!
  • bt55

    #30 | bt55

    2009-06-12 17:49:26

    tak oczywiście, na dm6 wszyscy stoją w miejscu i strzelają do innych stojących w miejscu ludzi...
    fraga można zdobyć na całej mapie z różnych pozycji na mapie, a gola na boisku tylko w 2 miejscach a i tak ludzie nie narzekają na monotonię.
    wymyśl coś innego bo ten argument był nie bardzo.
  • Festival

    #20 | Festival

    2009-06-12 14:37:29

    a co jest najbardziej smiesznie ze gdyby wyszla mapa z innej czesci quaka - np. q2rdm7 moge sie o co chcecie zakladac ze organizatorzy by jej nie wprowadzili ba... nawet by o tym nie pomysleli przez najmniejsza chwile mimo tego ze mapa bila by inne na glowe 3x
  • raul

    #21 | raul

    2009-06-12 15:31:01

    No jakby nie patrzeć mapy z Q3, są bliższe QL, niż te z Q2 ;)
  • Grmx

    #26 | OFF @ Grumx

    2009-06-12 16:35:24

    agreed. Taka prawda ;]... do dodania jedynie maja szanse mapy : monson,phrantic,hub.
    szanse na 100% nowa mape sa moze 15% :P
  • Ta1kun

    #22 | Ta1kun

    2009-06-12 15:38:32

    ja przerzucilem sie ze q3 na ql wlasnie po to by grac w nowe mapy, a tu zonk - znowu to samo i tak jak na t6 i t7 gram na rowni z ludzmi o mniej wiecej takim samym skillu tak na ztn'ie dostaje okrutne baty, bo gine na respach - tragiczne jest tracenie 5+ fragow przez giniecie na respach za kazdym razem kiedy zgine... gine tez oczywiscie przez brak ogolnie pojetego skilla(ale mowie o przeciwnikach, ktorych ogrywam na innych mapach) wlasciwie nie chodzi nawet o to, ale o fakt, ze oczekiwalem nowej gry, czegos ciekawego, a nie gorszej kopii q3 (tak duzy hitbox i dzwieki broni z q4 to kiepski zart imo:/)
    zauwazylem, ze wiekszosc tutaj chcialaby po prostu zeby q3 byl bardziej popularny lub zeby ql zmienic na drugiego "kucza"
    wg mnie wprowadzenie ztn'a bylo bledem, tak samo jak tryb "pro tdm", ktory wprowadza jedno - kampienie
    ja quaka kojarze z ostra sieka, pieknymi fragami i trickjumpingiem - zdanie moje - nooba ta1kuna
  • [fhn]AL|EN

    #23 | AL|EN

    2009-06-12 16:08:43

    xD pro TDM zły xD ? QL ma dźwięki broni z Q4 xD ? xDDDDDDDDDDDD
  • sch

    #35 | sch

    2009-06-12 19:13:38

    asdqwejdask - proTDM zly, sory ale przy tym umarlem Asd ..
  • Ta1kun

    #36 | Ta1kun

    2009-06-12 20:23:16

    napisz moze dlaczego?:)
  • sch

    #40 | sch

    2009-06-12 22:58:38

    obstawiam ze nie miales wiekszej stycznosci z TDM chocby dlatego ze kojarze twoj nick z clan areny i chocby dlatego ze taki przecietny gracz ktory nie mial stycznosci oczywiscie bd wolal respy 12sekund bo wystarczy pobiegac na pale a jakas bron napewno sie nawinie

    teraz od czasu do czasu ludzie beda musieli policzyc sobie chociazby to lg czy nawet sg nie mowiac o rg bo z MG to nie zadna zabawa - dodatkowo na ligach bedzie mozna cos utrzymac dluzej niz minute co na respach 12 bylo dosyc hardcorowa sprawa :ASD

    ogolnie resp 12 sekund bardziej przypomina FFA anizeli TDM'a -_- a do tego sa przeciez osobne sv ;]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2782 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie