Mój dzień z Modern Warfare 2

Dostosuj

 

Był wtorek, 10 listopada, czyli dzień, w którym świat otrzymał grę Call of Duty: Modern Warfare 2. Oczywiście dla mnie rozpoczął się on tak, jak zawsze, czyli od wyjazdu na uczelnię. Po „szybkich i bardzo interesujących” zajęciach niezwłocznie udałem się do sklepu po nową produkcję studia Infinity Ward. Dlaczego zdecydowałem się na jej zakup? Otóż wyszedłem z założenia, że firma IW nigdy mnie nie zawiodła i wszystkie jej gry mi pasowały. Poza tym, mimo słabych przedpremierowych opinii wierzyłem, że kontynuacja tak świetnego FPS-a, jakim wciąż jest czwarta część Call of Duty, nie może mnie zawieść.

Tak więc powędrowałem do Empiku, gdzie od razu skierowałem się do stoiska z grami PC (początkowo miałem zamiar przejść do działu PS3, ale odwiodło mnie od tego kilka czynników). Szukałem i szukałem, ale półki świeciły pustkami, no może nie do końca, bo było na nich kilka tytułów, ale nie ten, dla którego tu przybyłem. W końcu podszedłem do pana siedzącego za biurkiem i zapytałem o Modern Warfare 2. Z przykrością młody człowiek stwierdził, że już wszystkie egzemplarze sprzedali. Zawiedziony zszedłem na niższy poziom galerii do Media Markt. Do sklepu nie dla idiotów nowy CoD dopiero dotarł, dzięki czemu bez problemu otrzymałem swoją kopię gry. Pudełko w plecak, a ja w busa i po kilkudziesięciu minutach byłem już w domu.

Lekko zmęczony psychicznie po podróży zasiadłem przed komputerem, zdjąłem folie z opakowania, otworzyłem je i pierwsza płyta wylądowała w napędzie. Pojawił się koleś z okładki i opcje, jedną z nich była instalacja, kliknąłem i coś się zaczęło. Jak się później okazało, był to początek około 20 minut, które podniosły mi ciśnienie. Oczywiście nie ekscytowałem się tym, że instalacja trwa, lecz byłem podminowany faktem, iż nie potrafię nawet jej rozpocząć. Po założeniu konta Steam i przypisaniu do niego mojego klucza, program zaczął pobierać aktualizację, którą była sama gra o wielkości ponad 11 GB. Zastanawiałem się, po licha mam to pobierać, co trwałoby kilka dni, skoro w napędzie mam jedną płytę, a drugą przed sobą w pudełku? Coś było nie tak. W końcu włożyłem jeszcze raz krążek do czytnika i wybrałem ponowną instalację, tym samym rozwiązując problem. Po niecałych 15 minutach miałem zamontowaną grę na swoim dysku i mogłem przystąpić do jej odpalenia.

Zabawę z nowym Call of Duty rozpocząłem od ustawień, a następnie przystąpiłem do kampanii dla pojedynczego gracza. Scenariusz okazał się niesamowity, pełen świetnych zwrotów akcji. Efekty specjalne i grafika również mnie powaliły, a oprawa dźwiękowa tylko dolała oliwy do ognia, którego - nawiasem mówiąc - także nie brakowało. Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że ten tryb powalił mnie z nóg i nie grałem dotąd w nic lepszego. Jedynym poważnym mankamentem Modern Warfare 2 jest czas, jaki trzeba poświęcić na przejście gry. Mi udało się to w niecałe pięć godzin, a są osoby, które dokonały tego jeszcze szybciej. Na szczęście za pierwszym razem nie zdobyłem wszystkich dodatków umieszczonych w kampanii i w celu uzyskania 100% gry ponownie odpalę singla. Poza tym, jest jeszcze tryb spec-ops. Oferuje on kolejne misje niezwiązane z fabułą, które możemy pokonywać w pojedynkę lub z przyjacielem. Dzięki temu świetnie spędzimy z MW2 kolejne godziny.

Na koniec zostawiłem grę dla wielu graczy. Pierwszą mapą, na jaką „zostałem wrzucony” była przerobiona lokacja mp_brecourt z Call of Duty. Wspomnienia wróciły i gra była jeszcze przyjemniejsza. Jeżeli ktoś szuka znakomitej gry sieciowej, z wieloma dodatkami oraz ogromną bazą broni i innego typu wyposażenia, powinien spróbować właśnie tego tytułu. Niestety zastosowany system IWNET* nie jest pozbawiony wad, aczkolwiek nie jest taki zły, jak się wydawał. Główne minusy to brak możliwości zmiany drużyny, wyboru mapy i czasami dokazujące zmiany hosta. Mimo tego, po niecałej godzince spędzonej na drużynowym deathmatchu, przerzuciłem się na inne dostępne w danym momencie tryby, a te odblokowywane są po uzyskaniu pewnej rangi. Wieczorem, gdy już miałem udostępniony znajdź i zniszcz, poznałem Call of Duty: Modern Warfare 2 z innej strony. Na początku myślałem, że ta gra przeznaczona jest tylko i wyłącznie dla casuali, a wszystkie mapy - przynajmniej większość - jest dostosowana właśnie dla nich. Myliłem się i z każdą kolejną chwilą spędzoną z bombą na plecach uświadamiam sobie, że MW2 ma ogromną szansę zastąpić Call of Duty 4.

Gdyby nie było tego „problemu” z serwerami dedykowanymi i konsolą pozwalającą na szybką administrację zarówno swoim cfg, jak i serwerem, czwórka byłaby już w tyle. Niemniej bez tego jej kontynuacja i tak może się wybić. Pliki konfiguracyjne nadal można edytować, a więc w pewnym stopniu brak konsoli nie ma znaczenia. W dalszym ciągu pozostaje do rozwiązania kwestia IWNET, jeżeli okaże się możliwe bezproblemowe zarządzanie postawionym serwerem, to gra zawładnie sceną. Mapy są świetne, idealne do klanówek, a gra zmienia trochę swoje oblicze w porównaniu z czwórką (mam teraz takie wrażenie). Nie brakuje w niej elementów wolnych, które następnie przekształcają się w pełne dynamiki akcje. Podsumowując, osobiście wolę odpalić multi Modern Warfare 2 niż Call of Duty 4 i nie żałuję jej zakupu, jak w przypadku World at War.

 

*IWNET to system, dzięki któremu gracze są automatycznie podłączeni do serwera z najlepszym pingiem, spełniającym ustalone przez nich parametry. Wybór zostaje dokonany na podstawie lokalizacji gracza oraz rodzaju jego połączenia.

KomentarzeKomentarze

  • velvet

    #54 | velvet

    2009-11-13 13:07:31

    to się okaże po weekendzie, mam nadzieje ze i38 odsłoni ziarenko prawdy :)
  • wjaderko

    #62 | wjaderko

    2009-11-13 15:39:54

    a skąd ty o tym niby wiesz? ktos z twojej rodziny zna sie z producentem gry czy tez to jacyś twoi bliscy znajomi ? weź uspokój gara i poczekaj do i38. Chyba ze wiesz o czymś o czym my niewiemy
  • cow.sndstrm

    #86 | cOw.

    2009-11-14 22:36:03

    czyta tek9 jest wielki
  • alZ

    #56 | alZ

    2009-11-13 13:43:39

    Gra jest swieta :), gadanie dupereli przez ludzi, ktorzy jeszcze w mw2 nie grali, tylko powtarzaja to co uslysza, ewentualnie maja too low kompa zeby pgorac jako tako :). Gra jest swietna, mapy, bronie , grafa i do tego strasznie plynnie dziala. gralem juz X razy na pubach czy pcw i nie mialem zadnych lagow, a jedyne minusy to takie ze jest brak warmupa i ewentualnie recorda. Perki i wszystkie pierdoly mozna wylaczyc, gra jest duzo lepsza niz cod4 z promodem :). Nie przesadzam.
  • wjaderko

    #61 | wjaderko

    2009-11-13 15:38:35

    znajdą rozwiązanie na i38 i jazda :)
  • zzZZzz

    #65 | zzZZzz

    2009-11-13 17:03:23

    +
  • kamil306

    #53 | Nero*

    2009-11-13 14:08:17

    potwierdzam, gra sie duo lepiej niz w cod4, przynajmniej deviance nie zna tu wszystkich nadow:P
  • r0lka

    #66 | r0lka

    2009-11-13 17:27:18

    kwestia czasu, tak 2 moze 3 tygodnie po ustaleniu glownych map ^^
  • TDK

    #67 | TdK

    2009-11-13 17:33:40

    pcw 3vs3 non-steam :D
  • Andrzej :)

    #68 | Andrzej :)

    2009-11-13 17:58:01

    http://www.tvn24.pl/-1,1628509,0,1,call-of-duty-zdystansowalo-batmana,wiadomosc.html

    i komentarz:

    "jest dobra, lekko przykrotki singiel player ale jak wiadomo chodzi o multiplayer

    sam singiel jest jak film i masz uczucie uczestniczenia w tym filmie."

    :D:D
  • necowow

    #69 | NEC

    2009-11-13 18:16:43

    HAHHAHAHHAHHAHAHAH przeczytajcie opis z onetu

    http://gry.onet.pl/4810,87194,,Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_Xbox_360,recenzja.html

    komentarz : "
    jaka z tym przyjemność gry na multi?? jak by można grać pc vs konsola nawet autoaim wam nie pomoże :)" - widac ze zna sie na haxach i konsolach :D
  • jason.paury

    #77 | jason.paury

    2009-11-13 21:01:15

    I z czego cieszysz? Rację ma kolo. Jest nawet w cod4 property dla broni aim-assistance range (only for consoles) xD
  • [fhn]AL|EN

    #84 | AL|EN

    2009-11-14 19:31:13

    Czy możesz wyjaśnić ten termin dokładniej, żebym mógł znowu się ponabijać z konsolowych graczy ?
  • Dziubasek

    #87 | Dziubasek

    2009-11-15 13:11:26

    hehehehehe konsolowcy zawsze mi sie kojarzyli z takimi opóźnionymi chinczykami :D siedzi taki i steruje tym padem jak dziecko wybudzone ze śpiączki...
  • FATxB

    #88 | B33MN

    2009-11-15 13:28:05

    i38 dobitnie pokazało jaką macie fajną gre - i nie musiałem jej kupować, żeby już wiedzieć, że jest gówniana:)
  • welllone

    #89 | welllone

    2009-11-15 14:21:04

    Gówniana nie gówniana, ale kampania miażdży system. Najlepszy singiel player w tego typu grach jaki widziałem. Fakt krótki, ale trzyma w napięciu i jest jeszcze lepiej zrealizowany niż w MW. Sześciogodzinny film akcji w którym bierzesz udział.
    Na temat multi się nie wypowiem. Gdyby dali tylko te demka i dedyki ... gra miałaby ogromne szanse na esportowej scenie i z pewnością zastąpiłaby Call of Duty Modern Warfare. Poczekamy zobaczymy. Nieoficjalny patch private server i tak wyjdzie bo gra jest zbyt popularna żeby nonsteamowcy sobie nie mogli pograć ^^ wersja nonsteam już jest. Może producenci też skuszą się na takie posunięcie ... chodzi oczywiście o dedyki, bo kwestia demek jest raczej banalna do rozwiązania.
  • Blademaster

    #90 | Blade

    2009-11-15 22:53:36

    jezeli myslicie, ze IW da wam cokolwiek, co sprawiloby, ze ta gra bedzie grywalna przez neta to sie mylicie

    oni juz zdarzyli powiedziec, ze multiplayerowcow maja gleboko w swoim tylku, a z racji tego, ze zarobili grube miliony na konsolowcach, nie sadze azeby chcialo im sie wydawac patche i dedyki, juz predzej zacznal robote nad kolejnym MW...

    sry, kasa, kasa, kasa
  • alZ

    #91 | alZ

    2009-11-15 23:05:33

    komentarze niektorych ludzi naprawde mnie rozwalaja, czy IW chce czy tez nie, ma pewne zobowiazania w stosunku do Activision, tak samo z treyach, pracuja nad nowym codem, a patche do WaW do dzisiaj wychodza...
  • Blademaster

    #92 | Blade

    2009-11-16 00:14:46

    nie no spoko, przeciez oni juz jednego patcha wydali - poprawiajacego IWNET :)

    sry, ale dedykow, konsoli czy modtoolsa nie ma co sie spodziewac, casualom obecne multi starczy w 99%
  • alZ

    #93 | alZ

    2009-11-16 14:23:11

    Czy nie wspomnialem juz, ze kocham takich ludzi jak Ty ? no nawet nie wiem jak Cie nazwac, gowno sie znasz, a masz najwiecej do powiedzenia

    http://www.esports.pl/news/Pierwsza-wersja-dedykow-dla-MW2/33919/strona/1/kom

    o czym teraz bedziesz próbował mnie przekonac? moze napisz, ze nie bedzie LANOW w tym roku w MW2, to jutro pewnie zostanie ogłoszona oficialna lista lanow na ten rok...
  • Blademaster

    #94 | Blade

    2009-11-16 16:18:59

    spoko, jak mnie kochasz, i nie wiesz jak mnie nazwac, to mozesz mi mowic per szefie, panie, ksieciuniu, sensi, mistrzu, etc. - mnie to pasi na stopro.
  • BSG.SpartaN

    #97 | BSG.SpartaN

    2009-11-20 14:32:12

    Mulit byłoby grywalne jakby dodali jeszcze możliwość wyłączenia dodatków do broni. To jest bez sens, że można używać tych czujników bicia serca i celowników termowizyjnych. Poza tym, według mnie udała im się ta część. Mam nadzieje że patchami jej nie zniszczą.
  • mazinho

    #98 | psiocha

    2009-12-28 20:41:16

    cod1 cod2 cod4
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

6953 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie