Dla casuali za wszelką cenę

Dostosuj

Wystarczy rzut oka na listę zmian, jakie w stosunku do poprzednich części wprowadzi jedna z dwóch zapowiedzianych właśnie gier z serii Battlefield i od razu nasuwa się pytanie o przyszłość shooterów sieciowych w ogóle. Czy to już koniec gier nadających się do profesjonalnej rywalizacji?

 

Skoro już Electronic Arts zapowiedziało Battlefield 1943: Pacific, wydawać by sie mogło, że powinien on być  naturalnym następcą BF-a 1942, przecież całkiem dobrze wspominanego przez graczy. Nic z tych rzeczy, otrzymamy komiksową gierkę dla casuali, która w dziwny sposób dublować się będzie z bardzo podobnym gatunkowo Battlefield: Heroes, zapowiedzianym przez EA ponad rok temu.

 

Nie ma wątpliwości, że dla takich gier miejsca na rynku jest coraz więcej. Zresztą w miarę upływu czasu  wszystkie stają się prostrze i przyjemniejsze (vide sukces Call of Duty, upadek Unreal Tournament), więc te najprostsze i najprzyjemniejsze nie powinny mieć problemów ze znalezieniem swoich amatorów. Tyle tylko, że o ile seria Call of Duty zapewnia nam uproszczoną rozgrywkę wciąż nadającą się do esportowej rywalizacji, to już nowe Battlefieldy na WCG czy nawet ClanBase wyobrazić sobie nie sposób.

 

Zarówno Heroes, jak i Pacific to gry dla casuali w klasycznym tego słowa znaczeniu. Jako przykładem posłużmy się tą drugą grą: zaledwie trzy mapy, trzy klasy postaci rózniące się od siebie tylko rodzajem broni, automatyczna regeneracja życia, nieskończona ilość amunicji (!) i wreszcie system strzelania mający istotnie ułatwić zabijanie. I nie jest to bynajmniej opis gry wyłącznie konsolowej - w tym samym kształcie ukaże się ona także na pecety. 

 

Pytanie brzmi, czy taka postawa nie odbije się negatywnie na przyjęciu gry przez fanów. Dla nas, społeczności esportowej, taki obrót sprawy (nikłe zainteresowanie "zbyt prostą grą dla noobów" byłby najlepszy, inaczej może się bowiem okazać, że wszystkie gry sieciowe pójdą w tym kierunku, a na imprezach typu ESWC wciąż oglądać będziemy Counter-Strike 1.6 i Quake 3, które za kilka sezonów przegonią wiekiem młodsze pokolenie graczy.

 

Więcej o Battlefield 1943

KomentarzeKomentarze

  • napzord

    #1 | tybek

    2009-02-11 19:24:29

    Ja bym sie o hardcorowcow nie martwił. Najlepiej jakby zalozyli wlasna firme i tworzyli gierki dla siebie. To ze powstaja takie gry...hmm no coz moze sami klienci takich chca i tak jak w demokracji, większośc narzuca swoje zdanie mniejszości.
    A po setne Klient nasz Pan. Zrobia gierke skilową i dzieci beda plakac ze grac w to nie potrafia. A jak zrobia casualowa (nie lubie tego słowa :D)to wiecej ludzi ja kupi i bedzie fajnie. Światem rządzą pieniadze i w tym przypadku jest tak samo :P


    Mam nadzieje ze to sie kupy trzyma.
  • rml

    #2 | rml

    2009-02-11 21:15:22

    "Najlepiej jakby zalozyli wlasna firme i tworzyli gierki dla siebie."

    tylko kto to kupi
  • napzord

    #3 | tybek

    2009-02-12 19:04:45

    No właśnie :/ Dlatego to nie prosi tylko casuale rzadza.
  • bytek

    #4 | m_D

    2009-02-12 20:50:18

    Jezeli ktos potrafi dobrze grac w trudna gre, to tym bardziej poradzi sobie z latwiejsza, co najwyzej bedzie mial gorsze ratio frag/death bo wieksze prawdopodobienstwo, ze go jakis cienas przypadkiem uwali... Trzeba wziasc pod uwage, ze zazwyczaj gra skomplikowana = malo widowiskowa. Dlaczego SC tak dobrze sie przyjal? Bo jest w miare prosty pod wzgledem interfejsu i samej rozgrywki, co nie znaczy, ze jest trywialny. Porownajcie sobie jego stopien komplikacji z Civ czy Europa Universalis.
  • [fhn]AL|EN

    #5 | AL|EN

    2009-02-12 23:29:16

    No tak ale czy można być dobrym w "kółko i krzyżyk" ? Gry wydane przez ostatnie 4 lata osiągnęły DNO a to, że np: EPIC nie nauczył się na błędach konkurencji NICZEGO jest dowodem na to, że nic się nie polepszy w tej kwestii i będzie już tylko gorzej ...
  • kluczmen

    #6 | kluczmen

    2009-02-13 23:38:27

    ut3 to rasowy i zajebisty shooter online ale d premiery ma sporo brakow - ktore beda poprawione dopiero teearz (np clientside demos) niestety takie gry jak ut3 czy quake ( porownajmy zaangazowanie w te platformy organizatorow duzych imprez teraz i 4 lata temu) staja sie za trudne do opanowania i zrozumienia przez wiekszosc wymiera generacja graczy hardkorowych - teraz czlowieczki wola sobie popykac w takie bf heroes albo cod/cs w ktore nauczyc sie grac jest duzo latwiej glownie przez przystepnosc tzw "przedszkola dla graczy" czyli pubow gdzie jest poziom taki ze po dwoch dniach grania mozna sobie poradzic... taky lajf ;S
    boje sie myslec jak bedzie wygladac nowy rtcw i quake oparty na id tech 5.... :(
  • rml

    #7 | rml

    2009-02-14 16:24:43

    bedzie fail i to bolesny

    dziwie sie ludziom ktorzy wierza ze rtcw2 bedzie takie samo jak et ...
  • Estaloth

    #8 | Estaloth

    2009-02-15 14:41:07

    wtedy to byłaby taka sama porażka.
  • rml

    #9 | rml

    2009-02-15 14:47:21

    ET po dziś dzien jest w scisłej czołówce najpopularniejszych gier
  • Estaloth

    #10 | Estaloth

    2009-02-15 15:14:58

    gram w et od 6 lat i dla mnie ta popularnosc nie wynika z powodu jakosci rozgrywki. owszem, jest to dobra gra. ale duzo jej brakuje do ideału. wg mnie to raczej brak sensownej alternatywy jest problemem.

    jesli nowy wolf bedzie nastawiony na pure comptetitive to moze byc to zupelnie inna gra, ktora w niczym nie bedzie nawiazywala do et. wiadomo ze pewne schematy powinny zostac powielone, ale wcale nie jest to wymogiem jesli wszystko zostanie sensownie rozkminione.
  • kluczmen

    #12 | kluczmen

    2009-02-16 08:56:58

    ehh w trailerze tego wolfa przez chwile widac jak player kosi jakeigos zombika i mp40 ktorym to wykonuje nie ma kanterowego rozrzutu, wiec nadzieja jeszcze troche jest - poza tym multi o ile sie orientuje robia panowie z id, raven zajmuje se tylko singlem, mam jednak jakas nadzieje ze bedzie po dawnemu - czyli po rtcw2 scena et sie przerzuci i od nowa rozrosnie :((((((( - ale z nadzieja jest jak jest, dodatkowa poszlaka ze id nie da dupy z multi jest to jak teraz wyglada quake live - czyli to ze ma wszystkie usprawnienia jakie dalo q3 cpma, a poza tym fizyka jest bardzo fajna, mam nadzieje ze to swiadczy o tym ze id wie jakiego multi oczekuja sceny gier ktore wyprodukowali :((((( byle nie dopuscili do tego splash daamgu, przy q4 i qw pokazali jak bardzo "zajebisci" sa w robieniu multiplayera.
  • conish

    #13 | conish

    2009-02-16 19:55:36

    A co oni robili przy q4, bo sory jakos mnie umknelo ?
  • kluczmen

    #14 | kluczmen

    2009-02-17 05:36:33

    splash damage robilo multi do q4
  • conish

    #15 | conish

    2009-02-17 08:27:02

    Masz jakis zrodlo tej informacji, czy opierasz sie na wlasnj nieomylnosci ?
  • DIE

    #11 | dIE

    2009-02-15 16:18:31

    ET umiera,ale to jednak klasyka do której wszyscy czujemy respect :D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

360 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie