Jak grać w America's Army

Dostosuj

Jak grać w America's Army

Nie bawi Cie bezsensowna strzelanina, chciałbyś móc grać w grę, gdzie główną rolę pełnią taktyka i gra zespołowa, które nie wykluczają możliwości szybkich ataków i efektownych akcji? Interesuje Cie naprawdę realistyczna rozgrywka? Szybko rozwijająca się scena, czego dowodem jest otrzymany niedawno CyberAs? A jeśli ta gra na dodatek jest darmowa i posiada świetną grafikę? Spodobało się? America's Army to gra właśnie dla Ciebie! Chcesz zacząć, ale nie wiesz jak? Ten artykuł udzieli odpowiedzi na większość pytań dotyczących gry w AA. Znajdziesz tu instrukcję jak krok po kroku zacząć grać, dowiesz się najważniejszych informacji o grze i scenie, poznasz podstawowe taktyki. A co to właściwie jest America'a Army?

America's Army została wydana przez armię Stanów Zjednoczonych w lipcu 2002 roku. Twórcy gry nie ukrywają, że głównym celem, dla którego AA zostało zrobione, jest promocja wojska wśród młodzieży. Poprzez wyjątkowo realistyczną rozgrywkę, która pokazuje jak wygląda prawdziwe pole walki, można poczuć się jak prawdziwy żołnierz. America's Army jest jedną z najpopularniejszych gier na świecie. Zajmuje drugie miejsce w ilości założonych kont gry, których aktualnie jest ponad dziewięć milionów. Aktualną wersją gry na PC jest 2.8.3.1. "Armia" dostępna jest również w wersji na automaty do gry, telefony komórkowe oraz Xboxa 360. Twórcy gry zapowiedzieli, że oczekiwana wersja 3.0, która ma zrewolucjonizować rozgrywkę zostanie wydana jesienią 2008 roku.

aao.bmp


W AA można grać tylko jako wojska amerykańskie i sprzymierzone. Zawsze drużyna, w której aktualnie się gra, jest dla nas armią Stanów Zjednoczonych, a przeciwnicy są terrorystami. Na wszystkich mapach misje przedstawione są w taki sposób, że każda ze stron jest tą "dobrą". Cele, które stawiane są przed nami, to m.in. eskortowanie VIP-a, zabezpieczanie skrzynek z bronią, zdobywanie danych, czy po prostu oznaczanie punktów kontrolnych.

W przeciwieństwie do np. CS-a w AA nie można kupić sobie broni. Nasz wybór ogranicza się do roli w grupie uderzeniowej (fireteam), od czego zależy karabin, z jakim zaczniemy rozgrywkę. Do wyboru mamy prawie wszystkie bronie, z których korzysta U.S. Army. Zapraszam do czytania.

Wstęp | Instalacja | Treningi | Społeczność | Rozgrywki | Strategia | Triki i tipsy | FAQ
  • 1

KomentarzeKomentarze

  • ZnowuJa

    #1 | Miś

    2008-05-15 14:39:36

    Przeczytalem calosc i nie powiem nawet mnie zainteresowalo. [+] za wlozony wysilek, a noz widelec sobie w to pogram (jak tylko kupie kompa...)
  • [WNC]-DAD

    #2 | DAD

    2008-05-15 15:01:57

    O kurde Siemys. Gratki za cały tekst. Wogole to dostajesz \"HOP\" FragOut, tak bez kolejki za popularyzacje AA na serwisie eSports.pl ;)

    Ogromny [+]
  • Pite

    #3 | Pite

    2008-05-15 15:50:01

    Co teraz? Poradnik do wSw? :D
  • Siemys

    #4 | Siemys

    2008-05-15 15:57:09

    Dzieki ;]
  • ZnowuJa

    #5 | Miś

    2008-05-15 16:01:49

    WARCRAFT 3 ;p hahaha
  • Siemys

    #6 | Siemys

    2008-05-15 16:03:23

    a nie cod?
  • Frej

    #7 | oleee

    2008-05-15 16:21:02

    (..)rozgrywki w 5vs, 2vs2
  • ZnowuJa

    #8 | Miś

    2008-05-15 16:56:17

    Nie wiem ;p
  • PatheticFreak

    #9 | Majorek

    2008-05-15 17:18:10

    świetna robota! nie mogę się doczekać wersji 3.0 :D
  • Eragorn

    #10 | Sliterin

    2008-05-15 17:41:24

    Cod jest za prosty ;] FPS + granat + rozstawienie czyli pół strony ;]
  • kot

    #11 | kot

    2008-05-15 17:54:22

    \"Jak grać w America\'s Army i nie zasnąć\"

    Taki artykuł ktoś powinien napisać!
  • Siemys

    #12 | Siemys

    2008-05-15 18:02:32

    heh, jaki Ty śmieszny jesteś, po prostu mistrz cietej riposty
  • WiN32

    #13 | WiN32

    2008-05-15 18:05:31

    @kot
    Tak samo można powiedzieć o CS, CoD czy ET, gdzie mapy mniej popularne nie są tak szybkie. Jeśli zagrasz w AA to na pewno się przekonasz, że dostaniesz \"heada z dupy\" już na początku rundy ;)

    Ładnie Siemys ;)
  • Pavilon

    #14 | Pavilon

    2008-05-15 18:34:16

    Fajny artykuł. Naprawde dobra robota. Maturę z polskiego masz jak w banku :D za takie wypracowanie.
  • kluczmen

    #15 | kluczmen

    2008-05-15 18:34:57

    no wlasnie, hedy z dupy to bolaczka tej gry ;SADSADA ja tam wole cs-ka, kiedys probowalem grac w to AA (bodaj na wersji 2.6 ;E ) polowa map miala jakas mape bridge crossing i niefartem zawsze musialem byc w assault - 3 sec po wyjsciu z respa - cu XD
    ale + za arta sie nalezy, a jak mi tu wjedzie z tekstem ze cs \"jest z dupy bo niereakistyczny a snajpa to buahaha) to neich sie nie trudzi - chcesz realizmu to idz se na poligon pograc w paintball, albo asg zamiast smecic przy kompie ;p
  • Dged

    #16 | Dged

    2008-05-15 18:57:38

    Bardzo ładnie opisane. O taktykach można by lepiej i ciekawiej, chociażby podać, czym się różnią od taktyk w CS (tu granat zabija, więc nie opłaca się atakować w kupie).

    Również gorąco polecam AA.
  • Siemys

    #17 | Siemys

    2008-05-15 21:18:40

    Jestem na profilu matematycznym, polski podstawa ;]
  • kot

    #18 | kot

    2008-05-15 21:30:45

    A moze po prostu uwazam, ze ta gra jest nudna :o
  • [PAO]_KUBA_[PL]

    #19 | off | paokuba

    2008-05-15 22:14:02

    Dobra robota :] tak dawno mnie tu nie bylo ale jak to zobaczylem musialem pochwalic :)

    heh, a u mnie w starym redaktorskim profilu znalazłem zalążek podobnego arta z 2006 roku lol wprawdzie jeszcze przed korektą i nigdy nie opublikowany, no i tylko czesciowo skonczony, ale dla wspomnień co mi tam :D

    Porozmawiajmy o America\'s Army+środa, 05.04.2006, 12:13flip('183f90adc6_1');Wielu z was pewnie tylko przelotem gdzieś coś słyszała o tej grze, która za oceanem ciągle jest bardzo popularna wśród gier online i już niedługo będzie świętować swoje czwarte urodziny. Zanim jednak przejdziemy do sedna tematu trochę danych statystycznych. Na dzień dzisiejszy jest zarejestrowanych 6885036 kont, w samym miesiącu kwietniu zarejestrowało się już kolejne 18235 graczy. Liczba serwerów na całym świecie jest bliska 2200. Polacy stanowią w przybliżeniu 2,61% całej ilości graczy (wyliczone na podstawie stosunku procentowego ilości kont z trackera), co daje liczbę ponad 179700 fanów gry w Polsce! Dla porównania Amerykanów jest 1020362 (14,82%), Niemców 275402 (4%), Holendrów 264385 (3.84%), Kanadyjczyków 194847 (2.83%). Oczywiście te dane są tylko szacunkowe, bo zawierają osoby które podały swoją narodowość na aaoTracker, ale przy tak dużej ilości ludzi błąd statystyczny wydaje się być niewielki.

    Sama gra swój pierwszy renesans przeżyła 2 grudnia 2002 kiedy została wydana wersja 1.5, która chyba po raz pierwszy była powszechnie reklamowana na szeroką skalę w Europie. Bardzo długo gracze ze starego kontynentu czekali na oficjalne serwery u siebie, gdzie można było grać z pingami niższym niż 120-150 jakimi raczyły nas Amerykańskie serwery, pod naciskiem europejskiej społeczności US.Army otworzyło kilka, a następnie odsprzedała licencje innym firmom hostingowym, które zwęszyły interes w tym (i bardzo dobrze).

    Kolejnym wielkim przełomem była wersja 1.9 i wprowadzenie do niej dodatku Special Forces ulubionego przez nowszych graczy. Jednak nie wszystko jest takie piękne jak sie może wydawać nowa America\'s Army Special Forces po zmianach w kodzie gry (jeszcze silnik UT2) została wzbogacona o dość sporą ilość bugów, poza tym źle przeniesiona baza danych graczy spowodowała sporą utratę starych kont (w tym mojego 44 honoru poszło w siną dal). Nawet takie problemy techniczne nie zmniejszyły miłości graczy do tego flagowego produktu/narzędzia rekrutacji Armi Stanów Zjednoczonych, gra dalej była darmowa i grając w nia można było doznać wrażeń nie spotykanych wówczas w innych fps\'ach online.

    Podejrzewam nie wielu z was wie, że gra jest publiczną wersją prawdziwego symulatora żołnierza, na którym trenują rekruci już w Armii!. Prawdziwa utajniona wersja gry/symulatora wydaje się być przecudowna, mapy które są odwzorowane z prawdziwych misji Marines, czy Special Forces, kopie obiektów treningowych US.Army. Gra się na ogromnych ekranach na ścianach a strzela z prawdziwej broni do właśnie tych ekranów (kiedyś była na ten temat krótka wzmianka w TVP). Gra jest w pełni finansowana z budżetu Stanów Zjednoczonych, jeszcze do niedawna tworzyli ja programiści z Amerykańskiej Armii, odkąd jednak Armia odsprzedała licencję UBI Soft na konsolową wersję Rise of The Soldier w zespole dbającym o gre są już cywile, mimo to o szczegóły oraz wszystkie dane techniczne i taktyczne wciąż dbają wojskowi.

    Gra rozwija się dość dobrze chociaż ostatnio można zauważyć moment stagnacji, nie potrafię określić dlaczego. Jest wsparcie PunkBustera, są ligi które umożliwiają grę z innymi zespołami (w tym CAL i TWL), jest dobry support, są lany (niestety tylko w USA takie poważne z nagrodami), ale od wersji 2.3 kiedy to nowi programiści postanowili przepisać grę od nowa spora część starych graczy zniechęciła się nieco do AAO. Zmiany ułatwiły grę nowym graczom poprzez m.in zmianę CEM (celność), poza tym gra dalej stawia na realizm dla przykładu podam np po spadnięciu/skoku z 2-3 metrów postać chwieję sie lekko jakby miała problemy z zachowanie równowagi, gdy w pobliżu nas wybuchnie granat odłamkowy, ogłuszający czy 203 broń chowa się a postać wyraźnie wykonuje ruch tak jakby gracz dostał naprawdę z granata. Kiedy przeładowujemy broń nei ma mozliwości skakania i w ten sposób utrudnienia przeciwnikowi trafienia w nas (bunny hoping), co znamy z innych gier, tak samo stamina postaci nie pozwala nam na ciągłe skakanie jak np.w quake, bo raczej mało prawdopodobne żeby żołnierze spotykający sie na korytarzy w rzeczywistości zaczynali odprawiać indiańskie tańce i gonitwy wokół siebie, mimo to wg mnie gra steruje się przecudownie, to właśnie przyciągnęło mnie do niej oddaje taki ruch jak chcę wykonać myszka i klawiaturą, obraz i odległości są tak pokazane jakby były zachowane prawdziwe proporcje. Jeżeli tylko dysponujemy niezlagowanym łączem celowanie to czysta przyjemność, trafienie wroga w głowę jednym strzałem zabija, inaczej jest już z korpusem czy kończynami.

    Map do wyboru wbrew pozorom jest całkiem sporo, tutaj nie da się tak łatwo opanować każdej mapy i wszystkich taktyk i możliwości na niej jak w innych grach dlatego każdy znajdzie w końcu coś dla siebie. Począwszy od map \"Open Range\" na których raczej walka odbywa się na odległość poprzez \'CQB\" gdzie walczymy w oko w oko z wrogiem skończywszy na mapach \"SF\" z dostępnymi broniami sił specjalnych US Army. Często mamy okazję spotkać graczy/żołnierzy, tak tak prawdziwych żołnierzy w czynnej służbie, których rozpoznać możemy po ikonce/gwiazdce przed nickiem gracza, jeżeli traficie na rozmownego \"marine\" to często można sobie pogadać i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o Amrykańskiej Armi, ja np ostatnio miałem okazję pograc i pogadać z Majorem który spędził rok w Iraku.

    (pisac teraz wywiad)

    oj wiele sie od tego czasu zmieniło wiele :]
  • [PAO]_KUBA_[PL]

    #20 | off | paokuba

    2008-05-15 22:15:13

    no trzeba miec skila xD zeby sie nie nudzilo (!)
  • Sm!t!

    #21 | Sm!t!

    2008-05-16 11:58:12

    GJ Siemys :P heh
  • Siemys

    #22 | Siemys

    2008-05-16 16:42:09

    A grałeś? Przynajmniej coś ogarniałeś?
  • Zippi9

    #23 | z1ppi

    2008-05-17 09:33:57

    cOw nudzi Ci się?
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

9267 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie