X-Battle v0.22

Dostosuj

X-Battle v0.22

Niedługo po tym, jak Team X-Battle wypuścił wersję beta 0.21 swojego modu dla najnowszego patcha Q4 1.1, ukazała się wersja ostateczna owej łatki, o oznaczeniach XBM 0.22, ponieważ zawiera pewne poprawki, jakich nie posiadała wcześniej wspomniana beta. Patch ten, przeznaczony jest dla Q4 1.1 FINAL i oferuje pełną kompatybilność z tą wersją gry.

Szczegóły, na temat poprawek i zmian znajdują się poniżej.

hide_dot.gifPoprawki i zmiany w XBM 0.22


- ustawianie kolorów teamrail i enemyrail
- możliwość wyłączenia rysowania muzzleflash broni (gdy mamy ustawione pokazywanie broni - cl_showgun 1)
- możliwość ustawienia przyśpieszenia (akceleracji) myszy w weaponconfig (opcja o nazwie m_accel przy cl_weaponConfigs 1 )
- możliwość włączenia po stronie serwera random spawn dla pierwszych powerupów (quad itp) po starcie mapy - czyli nie będą one od razu dostępne a pojawią się w losowym czasie pomiedzy 30 a 60 sekund od startu mapy - dzięki temu początkowe spawny graczy będą miały mniej decydujący wpływ na to, kto dostanie pierwszego powerupa.
- w pełni automatyczne opcje follow-powerup i follow-killer dla speców (bardzo pomagają przy shoutcastach/pisania opisów meczu)
- bindy dla speców do przełączenia się na ostatniego "RA taker" (gracza, który wziął czerwoną zbroję) albo "MH taker" (gracza, który wziął megahealth) - korzyści jak wyżej dla shoutcastów/opisów
- powróciły simpleitems stworzone przez X-Battle - można sie przełączać pomiedzy tymi oryginalnymi a wersją X-Battle poprzez komendę cl_altSimpleItems, bez konieczności vid_restart.
- możliwość włączenia/wyłączenia (w locie, bez s_restart) dźwięków tła (tzw ambient sounds) poprzez komendę s_ambient
- ważna zmiana w configach po stronie serwera - zmienna vote_allow_gametype ustawiana jest od teraz bitmaską - więcej szczegółów w pliku server-commands.txt

hide_dot.gifPełna lista zmian i poprawek (ENG)

v0.22 SDK 1.1 ~ April 2nd, 2006

fix: gui votes now work properly again
fix: hud-team is updated to team of spectated player if spectating
fix: ping on scoreboard-tab of summary in CTF is shown at correct position
fix: no longer showing incorrect item pickups for spectators.
fix: crosshair now disappears if spectating free fly.
fix: nickcolors no longer override the colorcode of deathmessages.
fix: hitsounds are now playing correctly when using a listenserver.
fix: missing powerup symbols in teamoverlay.
fix: net score not resetted after localmaprestart.
fix: changed auto record demo filename to fit arg completion of command
playNetDemo
fix: auto action screenshot is taken 500ms after gamestate change to
GAMEREVIEW to assure summary board is drawn complete
add: showing flag carrier name in hud right of the flag icons in gametype CTF
add: now showing 'caps' in scoreboard and scoreboard-tab in summary
add: real follow mode for spectators, selectable triggers are flags,
powerups, items (RA, MH) and killer - controlled via the new CVars
cl_followPU, cl_followItem and cl_followKiller.
See client-commands.txt for a detailled explaination of follow mode!
add: command 'follow' to switch to the player wearing a special powerup or
to the last player that took up a given item; 'follow ' switches
to the player with the client id as listed with command listPlayers.
add: cl_altSimpleItems to enable XBM simpleitems.
add: m_accel option to cl_weaponConfig. (client-commands.txt!)
add: s_ambient to control ambient sounds (ofcourse on the fly).
add: cl_muzzleFlash to enable/disable the drawing of the muzzleflash.
add: average ping on scoreboard-tab on summary.
add: new vote option 'firstpurandomspawn' to make g_firstPUrandomSpawn
voteable.
add: cl_teamRails to control the behaviour of the railcolor.
add: cl_enemyColorRail and cl_teamColorRail to allow user defined railcolors
for your team and enemy.
chg: cl_teamForceColors now supports the bit 4 for the teamrail color and
default changed to 15.
chg: auto record demos now contain countdown.
chg: disabled votes 'selfdamage' and 'fallingdamage' in gametype CA
chg: changing map according to the selected gametype to avoid.
server halts on misconfiguration of map/gametype combination.
chg: vote_allow_gametype is now a bitmask to control in details which
gametype votes are allowed
1 - Deathmatch (FFA)
2 - Tourney
4 - Team Deathmatch
8 - Capture the Flag
16 - *reserved*
32 - Arena Capture the Flag
64 - *reserved*
128 - ClanArena
256 - Duel
chg: updated to SDK 1.1 final.
chg: argcompletion for model names shows all models if freemodels set on
server.
chg: the railtrail is now always drawn in picmip 0.

The config-generator to update and create your client- and serverconfigs has also been updated and can be reached for everyone who needs it here .

You can find out more about the XBM mod and its features at the XBM-wiki. If you want to provide feedback to the team, you can do so on IRC in #battlemod (QuakeNet).

hide_dot.gifDownload

ESReality

KomentarzeKomentarze

  • lab

    #0 | lab

    2006-04-02 22:59:11

    ciekawe kiedy wreszcie bedziemy grac na jednym modzie, choc taka rywalizacja wychodzi tylko na lepsze
  • _Vitez_

    #0 | Vitez

    2006-04-02 23:05:32

    Plynnosc gry, czyli bieganie, jumpy itp mniej wiecej taka sama w obu modach. Ale patrzac na liste poprawek xbm 0.21 i 0.22 vs to co oferuje q4max to widac ktorzy \"moderzy\" sa skuteczniejsi...
    A w ligach nie tylko plynnosc gry decyduje o tym ktory mod jest uzyty, rowniez nie tylko przyzwyczajenia graczy. Decyduje stabilnosc, mozliwosci konfiguracji, administracji i dobrego coverage z meczy.
  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-02 23:10:37

    mod tragedia,,, chodzi jak shit..
  • pogo

    #0 | pogo

    2006-04-02 23:13:37

    ta xbattle smierdzi :/
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2006-04-02 23:31:50

    Z jednej strony to dobrze, bo oba mody brna ku ulepszeniu Q4 poprzez oczywista konkurencje. Z drugiej strony strasznie mnie to irytuje, ze musze co pare chwil edytowac config pod xbm/q4max i sie bawic cvarami ;|
  • _Vitez_

    #0 | Vitez

    2006-04-03 00:40:44

    Jesli komus chodzi jak shit to sa zazwyczaj trzy mozliwe powody:
    1) slaby komputer
    2) slabe lacze
    3) zle skonfigurowany

    O ile dwa pierwsze punkty do poprawy wymagaja nakladow finansowych, o tyle do punktu trzeciego wystarczy odrobina checi i ew. jez angielskiego by skorzystac z gotowego skryptu generujacego poprawny config.
    Niestety wiekszosc polskich graczy jest na to zbyt leniwa \"bo po co skoro i tak smierdzi a qmax rula\" i dopiero odgorne wymuszenie przez ligi/serwery moze was zmusic do tej odrobiny wysilku, jaka jest zrobienie raz a dobrze porzadnego configa.
    Ja swoj zrobilem 4 miesiace temu i od tego czasu wprowadzam w ciagu paru minut jedynie minimalne poprawki.
    Co dziwniejsze - moj cfg dziala rownie dobrze na xbm jak i qmax... rownie plynnie mi sie pod obydwoma modami chodzi.
    Tak wiec wina ze \"chodzi jak shit\" tkwi w shitowatym podejsciu i lenistwie graczy a nie w samym modzie.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-04-03 01:56:38

    XBM 0.2x > Q4MAX 0.7x :P

    Ale podobno arQon niedługo wraca do pracy.
  • pogo

    #0 | pogo

    2006-04-03 08:04:55

    ahahahahah co ty wypisujesz grales tdm 4/4 w xbattle ? przy strzalach z hajpera albo lg albo w ogole obojetnie jakiej broni w czasie akcji gra tak szarpie i fpsy leca ze sie grac nie da i nie ma to nic wspolnego z cfg, mam wszystko co mozliwe powylaczane i przy kompie athlon64 3000 @ 2.2ghz 512ddr i radeonie 9800pro nie idzie plynnie grac... w q4maxie nie trzeba sie bawic cfg i nawet jak fpsy zaczna lekko spadac w walce to nie ma szarpniec i wszystko wyglada plynniej
  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-03 09:35:15

    no pogo racja ja mam szybki procek GF6800ultre 2 giga ramu i wczoraj na meczu 4v4 muliło mi strasznie. Nie uwazam ze wina cfg bo cfg mam tak samo zrobiony jak w q4maxie...Btw w tym nowym xbatlu nie dziala image_downsizelimit który pozwala na zrobienie przejrzystego lg. Tak czy siak FPS strasznie w dól.:(
  • sonny

    #0 | sonny

    2006-04-03 13:08:17

    no bo na q4maxie grales pewnie duele, w battle 4v4 to logiczne ze wiecej graczy, mniej fps
  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-03 14:23:52

    napisalem ci moja grafike procek wykrecony na prawe 3800 Mhz 2 gb ramu jak ma mulic tym bardziej ze gram na niskich detalach .... zastanoów sie - zagraj w q4 a potem udzielaj rad:P
  • sonny

    #0 | sonny

    2006-04-03 22:37:54

    ale to nie wina xbattle, w RA4 tak samo bedzie ci mulic , to sprawdzone

  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-04 00:49:10

    a czego to wina skoro na tym samym cfg na q4maxe mam non stoper 60fps??
  • _Vitez_

    #0 | Vitez

    2006-04-04 01:21:58

    Grywam CTF 5/5 6/6 wiec to troszke wiecej niz 4/4 i to na battlu. Nie tylko od najnowszej wersji i nie miewam problemow. Najnowszy battle dziala najplynniej ze wszystkich mozliwych. FPSy trzeba umiec sobie skonfigurowac i tyle.
    Ja ich nie konfiguruje bo przy moim kompie (nie bed etu sie chwalil - starczy kliknac na profil) nawet przy high detail, wszystko wlaczone, bez uzycia lightdetaillevel 9 itp mam stale ponad 60fps.
    Sprawdz najpierw najnowszego battla, potem stronke z configuratorem, a dopiero potem odpalaj whinerstwo. Bo tak to jak mowilem - lenistwo przez ciebie przemawia.
  • _Vitez_

    #0 | Vitez

    2006-04-04 01:30:28

    seta r_shadows \"0\"
    seta r_skipBump \"1\"
    seta r_skipSpecular \"0\"
    seta r_skipNewAmbient \"1\"
    seta r_renderer \"best\"
    seta r_mode \"5\"
    seta r_displayRefresh \"85\"
    seta image_downSizeLimit \"0\"
    seta image_ignoreHighQuality \"1\"
    seta image_downSizeBumpLimit \"256\"
    seta image_downSizeSpecularLimit \"64\"
    seta image_downSizeBump \"0\"
    seta image_downSizeSpecular \"0\"
    seta image_useCache \"1\"
    seta image_cacheMegs \"512\"
    seta image_cacheMinK \"1024\"
    seta image_usePrecompressedTextures \"1\"
    seta image_useNormalCompressionLoadDDSForPal \"1\"
    seta image_useNormalCompression \"2\"
    seta image_useAllFormats \"1\"
    seta image_useCompression \"1\"
    seta image_downSize \"1\"
    seta image_lodbias \"0\"
    seta image_anisotropy \"1\"
    seta image_filter \"GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR\"
    seta com_videoRam \"256\"
    seta com_machineSpec \"2\"
    seta com_systemRam \"2048\"
    seta g_skipItemShadowsMP \"1\"
    seta g_skipPlayerShadowsMP \"1\"
    seta g_showPlayerShadow \"0\"
    seta r_ambientlightonly 2.0
    seta r_lightDetailLevel \"9\"
    seta r_skipWorldFX \"16\"
    seta cl_blood \"0\"
    seta cl_gibs \"0\"
    seta cl_simpleitems \"1\"
    seta cl_weaponBobbing \"0\"
    seta cl_viewBobbing \"0\"
    seta cl_grenadeTrail \"0\"
    seta cl_nailTrail \"0\"
    seta cl_rocketTrail \"0\"
    seta cl_tinyRailTrail \"1\"

    Sprobuj takich ustawien w battlu, choc nie wszystkie moga sie zgadzac (szczegolnie te odnosnie com_ ).
  • pogo

    #0 | pogo

    2006-04-04 08:08:25

    seta image_anisotropy \"1\" ahahahaha no to napewno pomoze w ilosci fps ahahaha no co za koles/ seta r_skipWorldFX \"16\" ? i co tylko tyle ? oj chyba jestes leniem dlaczego tak malo wylaczyles ? lol
  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-04 10:09:03

    lol :P jesli masz SLI to moze xci smiga nie jestem leniem bo czessto grzebie w cfg pogo zreszta tez, hmm wszyscy placza i narzekaja na tego nowego battla-Q4max -4ever
  • sonny

    #0 | sonny

    2006-04-04 13:11:38

    no to przestawic servery TDM na q4maxa :>
  • dc

    #0 | Dc

    2006-04-04 17:37:41

    :>
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

788 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie