Bliskie spotkania pierwszego stopnia

Dostosuj

Bliskie spotkania pierwszego stopnia

W przypadku tego przybysza z przyszłości, spotkałem się głównie z wcześniej wymienioną ergonomią i innowacyjnością, lecz nie tylko. Na tej stronie opiszę oprogramowanie jakim dysponuje potwór, tudzież sterowniki wykorzystywane w grach, ale nie tylko... omówię tutaj również spodnią część klawiatury.

Software

Dostępne sterowniki, jakie otrzymamy wraz z klawiaturą w opakowaniu, pozwalają na wykorzystanie specjalnych funkcji, jakie posiada sprzęt. Dzięki nim, uzyskamy dostęp do wszystkim możliwości pada i innych specjalnych akcji w klawiaturze, które oznaczone mamy na klawiszach kolorem niebieskim i jest ich na prawdę nie mało. Cały panel software sterowania klawiaturą, możemy włączyć z poziomu Windowsa, gdzie po zainstalowaniu sterowników, pokaże nam się ikonka z logiem Zboard, w dolnym prawym rogu (niedaleko zegerka).

Po wejściu w owy panel, ukaże nam się lista dostępnych obsługiwanych gier, który jak twierdzi producent - nie będzie uaktualniany. Nie ukrywajmy, że w sporym wymiarze jest to jednak ograniczenie. Jedyną możliwością aktualizacji, jest ściągnięcie sterowników do dodatkowych obsługiwanych gier. Cóż, widocznie firma wie lepiej, więc nie narzekając już więcej sprawdźmy możliwości sterowania i ową listę.



Po wyborze danego ustawienia do gry, w górnym prawym rogu gdzie zamieszczone są diody, zapali nam się jedna z nich na znak użycia konfiguracji.



Poza ową możliwością doboru konfiguracji do danej gry (między innymi Counter-Strike, World of Warcraft, Unreal Tournament, Quake) i systemu (w tym przypadku Windows), w owym panelu nie mamy więcej funkcji... może poza jedyną - doboru skórki, w jaką zechcemy ubrać nasze centrum dowodzenia.



Ostatni, lecz najważniejszy w tym przypadku aspekt tej części testów MERCa - funkcjonalność sterowników i samej klawiatury w grach. Klawiaturę przetestowałem na następujących platformach: Counter-Strike, World of Warcraft oraz Unreal Tournament 2004. Po wielu godzinach spędzonych na testach, przyzwyczajaniu się do pada i ustawień w danych grach muszę stwierdzić, że zarówno umieszczenie przycisków, jak i ich kolorystyka i funkcje sprawdzają się niezawodnie. Fakt, miałem z początku trudności z zaadoptowaniem tego wszystkiego, lecz to kwestia wprawy. Który gracz nie będzie potrzebował przynajmniej paru godzin, aby przyzwyczaić się do nowej myszki czy chociażby podkładki. To samo stało się w przypadku tej klawiatury i jest to kolejny dowód na to, iż jest to sprzęt specjalnie przystosowany dla graczy, pierwsza taka klawiatura na świecie, do której musimy przyzwyczajać się tak samo, jak i do reszty specjalnie zakupionego i która w rezultacie daje na prawdę dobre efekty. Warto również dodać, iż wszystko dzieje się bardzo cicho, więc możemy korzystać zarówno z klawiatury jak i pada w nocy, nie budząc innych domowników - Osobiście sprawdziłem to, wykorzystując troszkę moją kobietę śpiącą na łóżku obok, której zazwyczaj moje stukanie w klawiaturę po nocach mocno przeszkadza, tym razem było inaczej.

Spodnia część Zboarda

Patrząc na spodnią część klawiatury, oprócz standardowych rzeczy takich jak rozkładane stópki i gumki, MERC posiada również ciekawą rzecz, z którą osobiście po raz pierwszy się spotkałem w przypadku klawiatur.



Jest to rowek na kabel, który pozwala na rozmieszczenie go w zależności od naszego gustu - z prawej, lewej strony lub też na środku. Nie jest to niezbędna rzecz, lecz w wielu przypadkach się sprawdza. Jest to chociażby plus z tego względu, iż często kable są słabo ochronione przy wyjściu z klawiatury przed uszkodzeniami zewnętrznymi, typu wyginanie kabla, układanie go czy też wyprawy z naszą klawiaturą na imprezy, czy LANparty - sami wiecie, jak wygląda obwinięta kablem klawiatura i jak wówczas wygina się on w miejscu "wyjścia" z klawiatury - w przypadku Zboarda jest to w pewien sposób zabezpieczone.





Wstęp | Pierwszy rzut okiem | Bliskie spotkania pierwszego stopnia | Monstrum, jego gabaryty i estetyka | Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

485 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.