NCVIII: szlagier dla POLSKI!!

Dostosuj

NCVIII: szlagier dla POLSKI!!

Z góry chciałbym przeprosić wszystkich, którzy emocjonują się zmaganiami podczas turnieju ACON5 za zmuszenie ich do przewinięcia strony nieco w dół, ale informacja, którą mam Wam do zakomunikowania, jest tego naprawdę godna. Powiem krótko: to największy sukces w historii polskiej reprezentacji Q3 TDM! Po raz pierwszy nasza drużyna nie dość, że stawiła czoła utytułowanemu i faworyzowanemu rywalowi, grającemu w bodaj najsilniejszym zestawieniu - to jeszcze była w stanie nie tylko powalczyć, ale zwyciężyć, i to w kapitalnym stylu! Nasz mecz z Rosją jeszcze kilka lat temu z pewnością stałby się klasykiem, z którego demka osiągnęłyby ściągalność na poziomie kilku tysięcy.

Satysfakcja tym większa, że to ten sam pojedynek, który przed kilkoma tygodniami omal nie zakończył się jednym z największych skandali w historii Nations Cupa. Nie będę przypominać całej sytuacji z tym związanej, bo to nie czas i miejsce. Najważniejsze, że spotkanie w końcu się odbyło i było tym, czym pierwotnie miało - wielkim świętem dla polskiej sceny quake'a. Świętem tym radośniejszym, że wyszliśmy ze starcia zwycięsko! Nie chcę już tu pisać, że pokonaliśmy giganta, bo o tym wie każdy. W składzie reprezentacji Rosji zagrały takie gwiazdy trzeciej części Wstrząsu, jak jibo, który dwa sezony temu był gwiazdą Nations Cupa, mikes, będący "żywą legendą" rosyjskich teamów, czy wreszcie Cooller - najbardziej utytułowany gracz ostatnich lat.

My natomiast przystąpiliśmy do meczu osłabieni brakiem avka, który w tym czasie rywalizował w Lublinie o duelowe laury. Pojawił się za to - mimo początkowych wątpliwości spowodowanych stanem łącza - zik, i było to z całą pewnością poważne wzmocnienie siły ognia reprezentacji Polski. Obok nich wystąpiła dwójka sprawdzona w meczu z Słowacją, a więc rav i scar. Duet bardzo mocno niedoceniany przez niektórych sympatyków naszej drużyny, tym bardziej mam zatem nadzieję, że sytuacja ta ulegnie zmianie :) Zwłaszcza, że cała drużyna zagrała wyśmienicie.


Polska [ 2:0 ] Rosja
x
Polska: detal, rav, scar, zik
Rosja: Cooller, jibo, mikes, Prozed
x
Data: 15.05.2005, godzina 20:00
164:145 @ pro-q3dm6 (dema: detal, rav, scar)
201:191 @ q3dm7 (dema: detal, scar)


hide_dot.gifCzytajcie dalej...
Wybór serwera był trudniejszy, niż można się było tego spodziewać - ostatecznie po raz kolejny zdecydowaliśmy się na szczęśliwy dla nas w meczu z Serbami k-play.de, gdzie warunki pingowe były mniej więcej równe (może z lekkim wskazaniem na Rosjan). Nasi rywale jako swoją mapę wybrali oczywiście pro-q3dm6. I nie wiem jak dla Was, ale dla mnie osobiście ten pojedynek był "odczarowaniem" pro6 dla Polaków. Po pięciu latach konsekwentnego zbierania tam batów od potęg, wreszcie odzyskaliśmy Jedyną Słuszną Mapę! Nasi zagrali tam po prostu świetnie, od samego początku udało nam się odskoczyć na około 10 fragów. Najważniejszym sektorem był oczywiście railgun i tu miła niespodzianka - to Polakom udawało się w decydujących fragmentach pozbawiać Coollera, jibo i reszty rg. Chwilami aż trzech naszych graczy - detal, scar i zik - broniło mostka z railem przed naporem Rosjan, podczas gdy rav samotnie starał się zachować porządek w górnej części mapy (rl/ra). Z jakim skutkiem? Oceńcie sami! Nie było w grze momentu, w którym Rosjanie zbliżyliby się do nas na niebezpieczną odległośc, przeciwnie, to Polacy cały czas dyktowali warunki. Mimo to trzeba oddać swoje Coollerowi - mecz naprawdę mu wyszedł, pokazał że także na nieco wyższym pingu potrafi grać swoje.

Nasz wybór padł - po raz drugi w tym Pucharze - na q3dm7. Z kilku powodów. Przede wszystkim, grający skład stanowili w 100% ludzie potrafiący radzić sobie w starciach 1/1, posiadający bardzo dużego skila i lubiący grę "do przodu". Po drugie, deemsiódemka to bodaj najprostsza arena jeśli chodzi o względy taktyczne, a w ostatnich czasach nasza drużyna z różnych względów nie trenowała za dużo. Z kolei skład, który grał, wcześniej sporo razem ćwiczył właśnie na dm6 i dm7, zatem gracze nie potykali się o siebie nawzajem. Jeśli chodzi o przebieg meczu, to najlepiej streścił go nasz najlepszy shoutcaster solar: "przez 4 lata nie widzialem takiej sieki na dm7". Start ponownie po myśli Polaków - szybki ofens w wykonaniu naszej czwórki i już prowadzimy kilkunastoma fragami. Po trzech minutach gry uśmiechnęło się do nas szczęście. Z serwera wypadł Cooller, który akurat czekał na respawn quada, będąc napakowanym po zęby. Nastąpiła dłuższa pauza, podczas której rosyjska gwiazda doszła do ładu ze swoim sprzętem i mecz mógł być kontynuowany. Przerwa posłużyła chłopcom Prozeda, którzy raźno rzucili się do odrabiania strat, wychodząc nawet na prowadzenie! Na szczęście nasi nie załamali się i ostatnie 10 minut to dosłownie wymiana fraga za fraga. Tego się nie da opisać, trzeba po prostu zobaczyć demo - walki o ra, masowe pummele zika, czy w końcu finałowy excellent detala, który dał nam zwycięstwo. Piękny mecz, być może nawet jeden z najlepszych w całej historii Nations Cupa, w którym Rosjanie okazali się bardzo niewygodnym rywalem (ktoś w ogóle spodziewał się innego rozwiązania?). Przez pewien czas stawiali bowiem na obronę z atakami na quada, co chwilami dezorganizowało szeregi Polaków. Ostatecznie wszystko skończyło się jakże szczęśliwie dla naszej reprezentacji, powiem jeszcze, że mieliśmy wspólnie ze stingiem mały dylemat co do obsady czwórki na dm7. W odwodzie cały czas był przecież koston, który czesze na tej mapie jak mało kto. Zdecydowaliśmy się jednak nie zmieniać zwycięskiego składu z dm6 i przyniosło to efekt w postaci wygranej mapy, która pozwoliła nam przypieczętować 2:0 w całym meczu!

Podobnie jak po poprzednim pojedynku z Słowacją, zmusiłem naszych narodowych bohaterów do wysilenia szarych komórek i skomentowania w kilku zdaniach tego, co działo się podczas gry. Tym razem na pewno poczuli się do tego choć odrobinkę zobligowani, bo przecież każdy z Czytelników jest ciekaw, jak nasz sukces wyglądał z perspektywy głównych jego sprawców!
hide_dot.gifdetal
Mecz rozpoczął się z lekkim opóźnieniem. Rosja wybrała dm6, na której spokojnie daliśmy sobie radę. Na naszej mapie (dm7) końcówka meczu była troszkę bardziej nerwowa, jednak dzięki doświadczeniu i odrobince szczęścia udało nam się wygrać.

hide_dot.gifrav
Od początku wiedzieliśmy że ten mecz będzie trudny do wygrania, szczególnie jak się patrzy na nicki takie jak Cooller czy jibo. No ale podjęliśmy walkę. Pro6 chłopaki ładnie zagrali na rg, a dm7 jak to dm7 skakanie i strzelanie z pukawki :D Podsumowując to chyba nikt sie nie spodziewał, że Ruskie nam nie urwa mapy :] albo odwrotnie, że to my im nie urwiemy mapki. Fajnie jest zabijać takie sławy jak Ruski :)) GG!! SCAR JEDZIESZ!!!!

hide_dot.gifscar
dm6: Na tej mapie moją misją było trzymanie rg razem z detalem. Okazało się to bardzo ciężkie do wykonanania, poniewaz Ruscy mocno atakowali raila 2-3 graczami jednoczesnie na 5-10 s. przed pojawieniem. Z pomocą przyszedł zik, który tam ich ładnie czyścil. Dzięki temu na RG zdobywalismy więcej fragów niż przeciwnik. Dodatkowo rav świetnie sobie radził, a quady nie opuszczały areny no i wygraliśmy :P
dm7: biegaliśmy, strzelaliśmy, wygraliśmy. Może w niektórych momentach niepotrzebnie pchaliśmy się na 4 Ruskich :P

hide_dot.gifzik
imo zagraliśmy naprawdę dobrze, każdy z nas wykonał bardzo dobrze powierzone mu zadanie, nie ma zbytnio do czego się przyczepić... jestem zadowolony z gry całej drużyny, szczerze mówiąc dawno nie grałem tak dobrego i opanowanego TDMa, oby takich więcej, gg both

Wobec powyższego sytuacja w grupie D Nations Cupa VIII przedstawia się następująco: z pierwszego miejsca awans zdobywa reprezentacja Polski, wygrywając trzy razy (przy czym raz przez walkower) i nie notując przy tym ŻADNEJ porażki, ani nawet nie tracąc mapy (!). Na drugim premiowanym awansem miejscu znaleźli się Rosjanie, którzy tym sposobem "niechcący" i pewnie w niespodziewany dla nich samych sposób stworzą wielki szlagier playoffów - zagrają bowiem ze Szwecją! To będzie z pewnością gigahicior, my za to zmierzymy się z drugą drużyną grupy C, jaką jest Holandia. Faworyta meczu - zwłaszcza w kontekście wyniku z Rosjanami - wskazywać nie trzeba :)


Na koniec dodam jeszcze parę słów od siebie, jako kapitana i nie tylko - jestem naprawdę strasznie zadowolony/szczęśliwy/dumny/oszołomiony tym, co naszym chłopakom udało się dzisiaj zagrać. Wielkie wyrazy uznania dla całej czwórki, ale także dla notorycznie pomijanego, a mającego bez wątpienia duży wkład w te wyniki przecoacha cmx'a oraz mojego II kapitana stinga. Szymek wykonał kawał świetnej roboty podczas mojej nieobecności, zaczynam się nawet zastanawiać, czy przypadkiem jego wkład w narodziny tej drużyny nie jest większy, niż mój. Muszę też podziękować za obecność i zaangażowanie, a zarazem przeprosić kostona który ostatecznie nie dostał obiecanej szansy na dm7. No i rzecz jasna wyrazy uznania należą się także całej reszcie ekipy, która w różny sposób była z nami i choćby "duchowo" wspierała nas w batalii z Rosją, oraz całej naszej scenie, zgodnie jak nigdy dopingującej dzisiejszego wieczoru reprezentację. Jak to powiedział zik: oby takich meczów było więcej!!

ClanBase Q3A TDM Nations Cup VIII

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • vader

    #0 | vdr

    2005-05-16 16:53:24

    GG
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2005-05-16 17:01:21

    Czego odpowiadasz na moje komentarze? :D
  • coolfon

    #0 | coolfon

    2005-05-16 18:22:22

    nic tylko pogratulowac!
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-05-16 19:05:29

    ej na dm7 to wcale nie byla taka miazga, a 999 coolera to byl przelomowy moment dla ruskow bo wczesniej to tylko baty zbierali a tak przejeli mape i bili TP ze sie robilo goraco, aczkolwiek VGG, Holandia tez po dziurze zbierze :P
  • kober

    #0 | Kober

    2005-05-16 19:46:11

    łał, kto by sie spodziewal, ze skopia dupska rosjanom :o
    wielkie brawa!!
    oby grali tak dalej i siegneli po zloto :) ... no dobra, jakikolwiek medal :P
  • forest

    #0 | forest

    2005-05-16 19:58:09

    good game, zgrywal ktos shoutcast ?:P
  • forest

    #0 | forest

    2005-05-16 20:49:17

    h00ls 225:210 t5 tegoroczna edycja ClanBase OpenCup - 1 liga

    cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie ...
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2005-05-17 00:07:11

    phiehiehie tylko ciekawe poco ? watpie czy sie taki zanjdzie :E bo mi shaut niedziałał:ASD
  • freak

    #0 | freak

    2005-05-17 08:04:11

    po cholere ? nudny był jak flaki z olejem...
  • str0ng

    #0 | str0ng

    2005-05-17 17:57:31

    A dlaczego tylko 2:0 ? ;)
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-05-17 22:24:27

    bo sie gra do 2 wygranych :P
  • zmora

    #0 | zmora

    2005-05-19 07:09:20

    1.Pol
    2.Swe
    3.Fra/Ger
    w tym roku bedzie tak:>
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4917 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie