System Stron Klanowych

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
Denver

2005-08-09 13:46:41

Kilka tygodni temu na eSports.pl ukazał się news o Systemie Stron Klanowych - zestawie skryptów do administracji swoją stroną klanową. Dla leniwych: [url=http://esports.pl/?id=post&post_id=1879255865]link do newsa[/url]. Od jego publikacji minęło już sporo czasu, lecz z powodu wyjazdu wakacyjnego przez 2 tygodnie nie było żadnych nowości w SSK. Od kilku dni jednak ciężko pracuję i prace nad systemem powoli dobiegają końca. Wszystkie zaplanowane moduły zostały już napisane, i teraz przyszedł czas głównie na usprawnienia i testowanie skryptów.

Oprócz tego ważną sprawą jest też grafika. Niestety, nie mam zdolności plastycznych - nie jestem grafikiem. Do takiego projektu niestety taka osoba jest niezbędna, gdyż obecny layout woła o pomstę do nieba. Dlatego zwracam się z pytaniem do Was - graczy: czy jest osoba chętna do pomocy na stanowisku grafika SSK? Do zrobienia byłby layout, ewentualnie logo systemu.
Kontakt do mnie to najlepiej GG: 762037.

pozdrawiam
Denver
[url=http://ssk.olchowka.info/]System Stron Klanowych[/url]
irc: #ssk @ QuakeNet

__

VIP
Preak

2005-08-09 13:55:41

go go power rangers ; D

__

Użytkownik
Klucha

2005-08-09 14:04:20

no panowie to bardzo dobry pomysł z tym systemem stron klanowych napewno na esp.pl znajdą sie chętni :P

__

Użytkownik
SpOoN_Frager

2005-08-09 14:11:33

Szczerze watpie ze ten skrypt zagrozi chociaz w malym stopniu PHP Nuke, Nuked Klan czy Mambo Open Source :>

/EDIT dziala jakies demo admina?

__

Użytkownik
D3molk4

2005-08-09 14:17:33

a ja mam pytanko: skrypt bedzie free?

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 14:19:04

Login: demo
Hasło: demo

Po zalogowaniu dochodzi trochę opcji, aczkolwiek nie wszystkie możliwe (żeby ktoś przypadkiem nie narobił burdelu).

A czy SSK zagrozi innym skryptom? Zależy od potrzeb. Jeśli klan będzie chciał mieć szybkie i łatwe narzędzie do administracji stroną klanową, sądzę, że ma szansę wybrać SSK - inne skrypty są najczęściej pisane z myślą o systemach portalowych, a nie konkretnie stronach klanowych. W SSK są też ciekawe opcje, jak np. przydzielanie uprawnień do każdej sekcji strony (patrz: fotka w newsie na esp.pl), czy też statystyki walk klanowych.

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 14:19:25

Tak, SSK będzie całkowicie darmowe.

__

Użytkownik
SpOoN_Frager

2005-08-09 14:28:16

Demo dziala ok, dochodza ze dwie opcje ale git. Masz zamiar ukierunkowac ten skrypt po konkretny rodzaj gier? Bo ciezko np. pogdzic SC/WC3 z grami FPP.
Dlatego pewnie ktos do SC/WC3 napisal MyGosuClan, a reszta shooterow uzywa Nuked Klan lub innych rodzajow CMS'ow ;]

/EDIT jakie wymagania jesli chodzi o PHP i MySQL? co z safe mode'm ?

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 14:33:26

Trzeba sobie postawić pytanie - czym się różni strona klanowa klanu grającego w Starcrafta od tego, który gra w Quake'a?

1) Walki klanowe - w zasadzie wszędzie mamy do czynienia z mapami, a także z walkami w teamie (X vs X), więc tutaj się chyba nic nie zmienia.
2) Profile graczy - tutaj zmienia się sporo. Gracz w SC ma swoje ulubione rasy, jednostki, budynki etc. Natomiast gracz w Q3 nie ma ras, lecz modele postaci. Nie ma jednostek i budynków, ale bronie. To wszystko trafia najczęściej do profilu gracza - pytania o ulubione rzeczy. W SSK jest to w 100% konfigurowalne - można zmieniać, dodawać i usuwać pola w profilach, dzięki czemu będą one odpowiednie niezależnie od gry, w którą gra klan. Poza tym, przy instalacji skryptu planuję dodać możliwość wyboru gry, w którą gra klan, dzięki czemu skrypt automatycznie dopasuje pola w profilach do danej gry.
3) Kalendarz, forum, księga gości, newsy, komentarze - niezależne od gry.

Coś pominąłem?

__

VIP
majcok

2005-08-09 15:07:47

ogolnie spox, tylko troche wolno to chodzi... moze to wina serwra na jakim strona jest postawiona. druga sprawa to fora klanowe, lepiej zrobic cos takiego, ze kazdy klan ma calkowicie osobne cale forum, i jeszcze edytowanie walki przydaloby sie. hm... mozna by jeszcze sprawdzac czy wartosc w polu X vs X pasuje do wzorca liczba v/vs liczba, bo po wpisaniu np. kupa doda bezproblemu

EDIT. jeszcze przy logowaniu sprawdzac (o ile teraz tak nie jest, bo juz mi sie nie chcialo sprawdzac) czy w loginie i hasle nie ma znakow ^', bo jakby troche pokombinowac to mozna odpowiednio zmodyfikowac zapytanie i sie zalogowac na jakies konto.

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 15:14:26

1) Wolno chodzi - zgadzam się, chociaż na localhostcie śmiga dość szybko. Serwer jest niestety przeciążony i wolny, na lepszym SSK powinno chodzić znacznie szybciej.

2) Każdy klan osobne forum... Nie rozumiem o czym piszesz - przecież strona klanowa jest dla każdego klanu oddzielna, a co za tym - forum też ;)

3) Sprawdzanie wartości XvsX - oczywiście, mogę to wprowadzić, ale czy jest sens... Admini strony wprowadzają dane, i to w zasadzie od nich zależy, co tam wpiszą... Przecież samemu sobie na złość nie będą głupot wprowadzać, bo chyba im zależy na tym, żeby info o walce było rzetelne...

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 20:55:12

Dla tych, którzy nadal nie są przekonani do Systemu Stron Klanowych, informuję, iż dodałem właśnie obsługę avatarów oraz configów w profilach graczy. Można dodawać i usuwać własne zdjęcia i configi. Ponadto pliki .cfg możemy podglądać bezpośrednio na stronie przed ściągnięciem ich na dysk.
Więcej info na stronie projektu: [url=http://ssk.olchowka.info/]ssk.olchowka.info[/url]

__

Użytkownik
Klucha

2005-08-09 23:10:00

to jest zaj****** pomysł i ja go popieram w 100000000%

__

VIP
majcok

2005-08-09 23:11:59

A jest opcja edycji walki ? Bo nie zauwazylem na demo

btw. ostatni moj post zedytowalem nieco, bo nie wiem czy zauwazyles :D

__

VIP
majcok

2005-08-09 23:17:45

hm.. fakt sprawdzanie takie nie ma sensu :] tylko zwolnilo by skrypt

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 23:27:06

Odnośnie zedytowanego posta i pytania:
-- (...) przy logowaniu sprawdzac czy w loginie i hasle nie ma znakow ^', bo (...) mozna odpowiednio zmodyfikowac zapytanie i sie zalogowac na jakies konto
Odpowiadam: W każdej sekcji strony znaki takie jak apostrofy, cudzysłowy czy ostre nawiasy są odpowiednio kodowane i nie mają wpływu na wykonywanie zapytań SQL.

Czy jest opcja edycji walki? Tak, jest. Formularz wygląda tak samo, jak formularz dodawania walki, z tym, że jest już wypełniony danymi edytowanej walki. Zmiany można zapisać tak samo, jak się dodaje przykładową walkę. Wspominałem już gdzieś, że użytkownik demo nie ma wszystkich uprawnień, żeby ktoś nie zrobił za dużego bałaganu, więc edytować walk nie może.

__

Użytkownik
Denver

2005-08-09 23:30:25

Skryptu by nie zwolniło :) Prędkość jest tak znikoma, że nie ma żadnego wpływu na prędkość wyświetlania strony.

__

Użytkownik
Tymek

2005-08-09 23:43:12

Poza tym, przy instalacji skryptu planuję dodać możliwość wyboru gry, w którą gra klan, dzięki czemu skrypt automatycznie dopasuje pola w profilach do danej gry.

nie zapomnij o multigamingach :P

__

Użytkownik
Denver

2005-08-10 00:05:03

Z multiklanami może być problem ;) Bo różni gracze grają w coś innego więc pola w profilach musiałyby zostać wypełnione przez adminów...

__

Zaufany użytkownik
rOx!

2005-08-10 00:51:11

a co z layami z clantemplates.com moze jakos w poloczaniu z SSK tak zrobic zeby nalegalo na siebie idealnie a jak nie warto porozmawiac z str4y'em on wymiata

__

Użytkownik
SpOoN_Frager

2005-08-10 01:21:12

[list]
[*]Jakie wymagania jesli chodzi o PHP i MySQL?
[*]Co z safe mode'm?
[*]Przy robieniu avarata mozna wybrac dowolny rozmiar fotki i zostaje ona zmniejszona przy wykorzystaniu GD Library lub ImageMagic czy jest scisle okreslona?
[*]Jak wyglada instalacja?
[*]Krote katalogi i ile ich jest powinny miec chmod 777 ?[/list]

Jak znajdziesz czas to odpisz ;]

__

Użytkownik
Denver

2005-08-10 09:14:32

rOx!: Szablony z ClanTemplates nigdy nie będą idealnie splatać się z SSK, gdyż są one pisane w zwykłych plikach HTML, natomiast SSK wymaga szablonów podzielonych na wiele plików .tpl. Nie znaczy to jednak, że nie będzie możliwe połączyć CT z systemem - po odpowiednim zmodyfikowaniu plików wszystko powinno bezproblemowo ze sobą współpracować. Być może w dokumentacji SSK uwzględnię artykuł o implementacji szablonu pobranego z ClanTemplates.com w swoich skryptach SSK.

SpOoN:
1) SSK wymaga PHP5 - najnowszej wersji wprowadzającej mnóstwo usprawnień. SSK korzysta z wielu udogodnień, których w poprzednich wersjach PHP nie ma i nie możliwe jest zainstalowanie skryptu na PHP4. Sądzę, że już niedługo nie będzie to stanowiło problemu, gdyż serwery powoli przechodzą na najnowszą wersję języka (także ze względów bezpieczeństwa).
Jeśli chodzi o wersję MySQL, to nie sprawdziłem jeszcze niższych wersji, więc nie wiem, od której wersji MySQLa skrypt będzie sobie dobrze radził.

2) SSK testowany był na safe_mode=on i nie zauważyłem żadnych problemów.

3) Zastanawiałem się, czy faktycznie dodawać obsługę zmniejszania rozmiarów dodawanych fotek. W takim wypadku na wielu serwerach z wyłączoną obsługą biblioteki GD powstałyby problemy w użytkowaniu SSK. Dlatego też chyba pozostanę na funkcji analizy rozmiaru dodawanego zdjęcia, lecz w przypadku zbyt dużych rozmiarów zdjęcie po prostu nie będzie dodane. Takie rozwiązanie wykorzystuje funkcję getimagesize, która nie wymaga zainstalowanej biblioteki GD.

4) Instalacja jeszcze nie wygląda, bo nie jest napisana. Cały skrypt instalacyjny zostanie napisany na samym końcu, gdyż musiałbym go ciągle zmieniać w miarę dodawania nowych opcji do SSK. Gdy napiszę to na końcu, będzie to prawdopodobnie ostateczna wersja instalacji.
A jak będzie to wyglądać z punktu widzenia użytkownika? Wszystko zależy od tego, czy znajdę do pomocy grafika, który opracowałby zachęcający wygląd modułu instalacyjnego. Bądź co bądź, postaram się, aby instalacja była wygodna w użyciu i klarowna. Przed wypuszczeniem SSK przetestuję ten moduł na znajomych i pozbieram uwagi, które powinny pomóc w usprawnieniu funkcjonalności instalatora.

5) Obecnie chmod 777 powinny mieć obecnie 3 katalogi: cache sytemu szablonów, katalog ze zdjęciami użytkowników oraz katalog z configami graczy. Wszystko będzie dokładnie opisane podczas instalacji, więc nie powinno stwarzać problemów.

__

Użytkownik
Euzeb

2005-08-10 10:17:22

Podziwiam, popieram . Mimo że Cie nieznam, jestem z Ciebie dumny =]

Keep up the good work!

__

Użytkownik
Denver

2005-08-11 18:34:56

Specjalnie dla Ciebie, Logitech`rOx!, postanowiłem przedstawić obsługę skórek w SSK. Momentalnie zmodyfikowałem szablon pobrany z ClanTemplates.com i proszę - nowa skórka do wyboru na stronie projektu!

Być może znajdę ochotę na kolejne skórki - ot, żeby nie było tak monotonnie :)

__

Zaufany użytkownik
rOx!

2005-08-12 02:23:28

ja chce juz ssk miec na dysku !!! =D

__

Użytkownik
Denver

2005-08-12 11:25:50

Spokojnie, spokojnie... Ciągle wprowadzane są poprawki i nowe funkcje do systemu.

__

Zaufany użytkownik
rOx!

2005-08-27 11:50:05

i co z tym SSK ? kiedy prwamiera? ;)

__

VIP
d00mer

2005-08-27 15:57:48

mysle ze ten system kiedy zostanie wydany na swiat moze na pewno liczyc na sporą popularnosc :)))) jak na razie jest fajny tylko ze, mozna by bylo zrobic przy dodawaniu walki upload screenow =)

__

Użytkownik
Denver

2005-08-31 20:25:42

Upload screenów (i nie tylko!) prawdopodobnie powstanie w kolejnej wersji SSK.
Tymczasem... przynoszę dobrą informację :)

Pobierz SSK 1.0.0a - http://sourceforge.net/projects/ssk/

pozdr
denver

__

Użytkownik
Denver

2005-09-01 10:40:27

Od wczoraj mieliście okazję potestować SSK. Jakieś zastrzeżenia, sugestie? Liczę na Wasze opinie.

__

VIP
majcok

2005-09-01 12:03:56

A SSK posiada session handlera ?

__

Użytkownik
Denver

2005-09-01 12:28:34

SSK nie korzysta z sesji - specjalnie na potrzeby Systemu napisałem autoryzację z użyciem cookies, która jest zarówno bezpieczna, jak i szybka. Sesje tylko opóźniłyby skrypt, a żadnych zalet nad obecnym rozwiązaniem nie mają.

__

VIP
majcok

2005-09-01 12:41:57

imo zalet session handlera jest dosc duzo (dokladne staty online, latwe staty dzialow itd.) i jest szybki (mysql), ale oczywiscie taki handler przydaje sie glownie jesli chodzi o gromadzenie statystyk czy wyswietlania kto jest online

__

Użytkownik
Denver

2005-09-01 13:13:37

Dokładnych statystyk online i tak nigdy nie osiągniesz, możesz tylko wyświetlić tych, którzy robili cokolwiek w przeciągu ostatnich X sekund. Statystyki działów? OK, ale tego nie planuję, gdyż spowolni trochę skrypt i jest chyba niepotrzebną zabawką. Odnośnie szybkości w MySQL-u: rozwiązanie oparte na cookies jest szybsze z jednego względu: obecnie do bazy idą 2 zapytania SQL, a w przypadku sesji było ich bodajże 5.

__

VIP
majcok

2005-09-01 13:34:02

Dokładnych statystyk online i tak nigdy nie osiągniesz, możesz tylko wyświetlić tych, którzy robili cokolwiek w przeciągu ostatnich X sekund.

heh i tu wlasnie sie mylisz :P bo w przypadku, zakonczenia sesji automatycznie wpis zostaje usuniety z bazy, czyli w wypadku zamkniecia strony.

__

VIP
majcok

2005-09-01 13:34:48

Dokładnych statystyk online i tak nigdy nie osiągniesz, możesz tylko wyświetlić tych, którzy robili cokolwiek w przeciągu ostatnich X sekund.

heh i tu sie mylisz :P bo w przypadku, zakonczenia sesji automatycznie wpis zostaje usuniety z bazy, czyli w wypadku zamkniecia strony.

__

Użytkownik
Denver

2005-09-01 13:58:58

Faktycznie, o tym nie pomyślałem... Bądź co bądź, ilość zapytań do bazy się zwiększa, gdyż trzeba pamiętać o usuwaniu starych sesji z bazy, co w przypadku rozwiązania z ciasteczkami nie jest konieczne.

__

VIP
majcok

2005-09-01 14:10:41

fakt, ale taki handler gdy nie uzywa sie ciasteczek sie naprawde przydaje ;]

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2784 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie